De Fiets Awards 2024 komen eraan!

Het is zover! U kunt zich inschrijven voor de Fiets Awards 2024. Al 36 keer mochten we de Fietsawards uitreiken, en voor 2024 voegen we daar graag een paar innovatieve winnaars aan toe! En voor deze 2024-editie zijn net de inschrijvingen geopend via de website: www.fietsawards.nl.

De Fiets Awards 2024 komen eraan!

RAI Vereniging organiseert de Fiets Awards met als doel de fiets­industrie te stimuleren tot productvernieuwing. De fietsen, onderdelen en accessoires worden door een merk onafhankelijke vakjury kritisch bekeken, beoordeeld én in de praktijk getest.

Voor welke categorieën kunt u zich inschrijven?

De Fietsverkiezing bestaat dit jaar uit zeven categorieën:

• Fiets van het Jaar
  • E-bike van het Jaar
  • Speed E-bike van het Jaar
  • Bakfiets van het Jaar
  • Racefiets van het Jaar
  • Gravelfiets van het Jaar
  • Fiets Innovatie Awards (FIA) in de categorieën: veiligheid, gezondheid, duurzaamheid en lifestyle

Om met de laatste te beginnen: de FIA heeft al vaak laten zien dat in de onderdelen en accessoires de innovatieve en originele oplossingen zitten. We sluiten met de nieuwe categorieën aan bij trends en ontwikkelingen in de fietsmarkt. En de in 2023 geïntroduceerde categorie bakfiets bleek een succes, dus die krijgt een vervolg in 2024. De andere categorieën geven een mooi overzicht van de breedte van het hedendaagse aanbod.

Deelnemende bedrijven in de categorieën E-bike van het Jaar, Speed E-bike van het Jaar, Bakfiets van het Jaar, Racefiets van het Jaar of Gravelbike van het Jaar kunnen voor 25% van de reguliere inschrijfkosten ook een Fiets van het Jaar mee laten dingen.

Wat hebben de Fiets Awards allemaal te bieden?

Nog even een korte opsomming van wat de Fiets Awards allemaal te bieden hebben:

• Winnaars worden in de spotlight gezet bij de uitreiking van de awards die we altijd combineren met het bekendmaken van de Gfk jaar­cijfers.
  • Door een nauwe samenwerking met diverse vakmedia en consumentenbladen is er altijd veel aandacht voor de verkiezingen in het algemeen en de deelnemende producten en fietsen.
  • Vermelding van genomineerden en winnaars in een persbericht en social media van RAI Vereniging. Dit persbericht is voorgaande jaren goed opgepakt in diverse vak-, lokale- en landelijke media. Genomineerden en winnaars hebben toen zeer veel aandacht gekregen.
  • Vermelding op websites www.raivereniging.nl en www.fietsawards.nl.
  • Vermelding in nieuwsbrieven van RAI Vereniging en op social media.
  • Genomineerden en winnaars kunnen de logo's gebruiken in alle communicatie.
  • De winnaars ontvangen een professionele productfoto.

Meer weten of direct aanmelden?

Voor vragen kunt u contact opnemen met Albertine Werner.
Aanmelden voor de Fiets Awards 2024 doet u via de website*: Inschrijven Fiets Awards 2024.

*De deelnamevoorwaarden met alle details.