Nieuws

Hoe voorkom je afkeur bij aanpassing inrichting N1 voertuig DET 2024?

Als carrosseriebouwer ontvang je een chassis cabine met een lichtgewicht open laadbak (TMM 3500 kg), die in 2024 is gekentekend om nog te profiteren van de BPM-vrijstelling. De klant wil deze nu ombouwen naar een gesloten opbouw met laadklep, wat een herkeuring door de RDW vereist vanwege wijzigingen in opbouw en gewicht. Een WLTP/CO2-berekening is cruciaal vóór het opstellen van een offerte om te voorkomen dat het voertuig wordt afgekeurd en de BPM-vrijstelling vervalt.

Hoe voorkom je afkeur bij aanpassing inrichting N1 voertuig DET 2024?

Exclusieve content

Dit artikel lezen?

RAI Vereniging zet bepaalde content vrij voor leden, deze content is niet beschikbaar voor niet-leden. Om hier toegang tot te krijgen is een account of inlog benodigd.

Al lid

Ben jij al lid van onze organisatie? Log dan in om direct toegang te krijgen!

Inloggen Registreren

Nog geen lid?

Maar wil je wel graag lid worden van onze community en branche­organisatie voor mobiliteit?

Lid worden