INDI

Op 1 maart 2007 is de verstrekking van persoonsgegevens, gekoppeld aan een kenteken, door de overheid vrijwel geheel stopgezet. Vanaf die datum kon de autobranche niet langer beschikken over de complete en betrouwbare bestanden van persoonsgegevens in relatie tot een voertuig.

logo INDI

Vanwege het grote belang van betrouwbare en complete klantenbestanden voor met name marketingdoelen, heeft de autobranche, in samenwerking met RDC, het initiatief genomen om een eigen systeem op te zetten onder de naam INDI. 

Betrouwbare gegevens
Met de Interface NAW Dealer Importeur, INDI, hebben BOVAG Autodealers en RAI Vereniging afdeling Auto’s een oplossing gevonden voor het niet langer verstrekken van naw-gegevens door de RDW. Met INDI is het merkkanaal opnieuw verzekerd van actuele en betrouwbare gegevens.

RDC
Via de gangbare DMS pakketten en CRM systemen kunnen alle merkorganisaties hun naw-bestanden aanleveren bij het INDI-platform. RDC staat garant voor de opslag, validatie en een uitwisseling van deze gegevens tussen importeur en dealers.
Doordat RDC nauwkeurig registreert wie welke gegevens heeft aangeleverd en aan wie deze volgens de eigenaar mogen worden doorgeleverd, zijn de gegevens in goede handen en wordt het eigendom van de gegevens gewaarborgd.

Up-to-date database
Met INDI beschikt het merkkanaal over een schone en goed gevulde database en kunnen de eigen klanten- en prospectbestanden op orde worden gehouden voor onder andere Direct Marketing activiteiten. Bovendien brengt INDI ook prospects in kaart die niet in de eigen database staan.

Voor meer informatie zie de website van INDI.