Part-One

Part-One is een initiatief van RAI Vereniging afdeling Auto's, ondersteund door verschillende importeurs in Nederland. Het is de online portal naar merkoriginele onderdelen waarbij de merkonafhankelijke autobedrijven originele onderdelen online kunnen bestellen bij een merkdealer.

Part-One

Via Part-One kunnen op eenvoudige wijze, 24 uur per dag, online originele onderdelen opgezocht en besteld worden.

Kwaliteit en snelle service
De kwaliteit van merkonderdelen en de informatie hierover wordt via de website van Part-One gemakkelijk toegankelijk. Lokale distributie via de merkdealer zorgt voor snelle service.

Makkelijk aanmelden
De garagist krijgt, door één keer aan te melden en te registreren, toegang tot Part-One en kan vervolgens online bestellingen plaatsen. De autorisatie wordt door de importeur in samenspraak met de merkdealer verleend.

Informatie over onderdelen
Via Part-One kunnen onafhankelijke garagisten bestellen direct van de bron, het automerk. Dealer en garagist worden lokale businesspartners. De lokale merkdealers vervullen de rol van grossier die naast levering, zorgt voor after service en facturering. Bovendien heeft Part-One een helpdesk voor algemene vragen en informatie.

Over Part-One
Part-One is hèt online merkoriginele onderdelenportaal voor automotive professionals, zoals merkonafhankelijke autobedrijven en fast-fitters. Zij kunnen via Part-One op eenvoudige wijze, 24/7, online merkoriginele onderdelen vinden en bestellen. De levering wordt vervolgens verzorgd door de merkdealer van hun voorkeur. Op dit moment zijn 1.300 universele autobedrijven bij Part-One aangesloten. Zij kunnen onderdelen bestellen van de merken Audi, BMW/Mini, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz/Smart, Renault, SEAT, Škoda, Volkswagen en Volvo.

Partslink 24
Sinds 1 maart 2016 werkt Part-One samen met Partslink24. Vanuit een uniforme catalogus kunnen vrije garages en fastfitters dan permanent online beschikken over OEM-parts van 31 automerken. In één klap krijgt de universeel toegang tot de onderdelen van twintig automerken extra (voorheen 11 en met Partslink24 31 merken).

Geïnteresseerden kunnen meer informatie over Part-One krijgen op info@partone.nl.