JCG Activiteiten

De JCG Business Club organiseert drie à vier maal per jaar een bijeenkomst voor haar leden. De bijeenkomsten worden niet alleen voor de leden georganiseerd, maar ook door de leden vormgegeven.

JCG Jaarfeest

Het JCG Jaarfeest is traditiegetrouw de feestelijke afsluiting van het jaar. In 2016 vond het Jaarfeest plaats op 12 november in de Roode Schuur in Nijkerk.

Bedrijfsbezoek Jumbo

De jonge managers waren op 12 mei 2016 te gast bij supermarktketen Jumbo. Na het openingswoord van Frits van Eerd ging het programma van start. Op het programma stond onder andere een rondleiding in de Foodmarkt van Jumbo, een concept waarbij de supermarkt wordt gecombineerd met horeca. Ook werd een kijkje genomen in een van de enorme distributiecentra van Jumbo.

Vakreis Turijn

Op 30, 31 maart en 1 april 2016 vond er de JCG vakreis plaats. Dit jaar ging de reis naar Turijn in Italië, het hart van de CNHi groep, met een bezoek aan onder andere het Customer Care Center van IVECO en de FIAT POWER TRAIN fabriek in Turijn.

JCG Jaarfeest

Op zaterdag 7 november 2015 vond het Jaarfeest JCG Business Club plaats. Dit jaar was gekozen voor de stad Amsterdam. Per boot en te voet werd men meegenomen door onze hoofdstad. Onderweg stond het voorgerecht klaar in Brasserie Harkema. Daarna volgde een wandeling door de binnenstad die eindigde in de Jordaan. Daar werd het hoofdgerecht genuttigd in restaurant Lieve. Daarna ging men terug aan boord voor het nagerecht.

Bedrijfsbezoek aan Broshuis BV

De jonge managers lid van JCG, JSV en JMA waren op 29 september 2015 uitgenodigd voor een bedrijfsbezoek aan Broshuis BV. Het bedrijfsbezoek met rondleiding werd gecombineerd met de jaarlijkse ledenvergadering.
Voorafgaand aan de ledenvergadering vond een rondleiding door de fabriek plaats.

Vakreis Duitsland

Voor de leden van de jonge managersnetwerken JCG, JSV en JMA werd in mei een vakreis naar Duitsland georganiseerd.  Op 26, 27 en 28 mei voerde de reis naar de fabriek van Robert Bosch in Bamberg en de BMW-fabriek in Regensburg.
De Bosch-fabriek Bamberg is een van de grootste fabrieken in Duitsland. Bosch produceert daar zowel bougies als onderdelen voor dieselinjectiesystemen. De BMW-fabriek Regensburg heeft een oppervlakte van 1,4 miljoen m2 en 9.000 werknemers. De fabriek produceert dagelijks meer dan 1.100 voertuigen; de BMW 1, 3 en 4-Cabriolet en de BMW Z4.

Bezoek AutoRAI en presentatie gastspreker Frank Krake

Op 23 april 2015 vond de bijeenkomst plaats in het nieuwe kantoor van RAI Vereniging. Frank vertelde zijn ongelooflijke verhaal. Aansluitend volgde een bezoek aan de AutoRAI.

Bedrijfsbezoek Flora Holland & Dutch Flower Group

Op 25 maart vond de eerste bijeenkomst van 2015 van de jonge managers club van RAI Vereniging (JCG, JSV en JMA) van 2015 plaats. Ditmaal was een bedrijfsbezoek gepland aan Flora Holland en de Dutch Flower Group in Aalsmeer. Om ook het koopproces bij de veilingklokken in de vroege ochtend mee te maken startte het programma al om 07.00 uur!
Na de bedrijfsbezoeken was een vroege lunch klaar bij het Westeinder paviljoen in Aalsmeer, met alle tijd om te netwerken.

Bezoek aan Tata Steel

Op 11 september 2014 brachten de jongemanagersplatforms (JCG, JSV en JMA) van RAI Vereniging een gezamenlijk bedrijfsbezoek aan Tata Steel.
Tata Steel bedient, als de op een na grootste staalproducent van Europa, een zeer brede, wereldwijde markt. Het bedrijf is onder andere actief in de ruimtevaart, automotive, speciale voertuigen, trein, energie, bouw, defensie en consumentenproducten.

Op het programma stond een rondleiding door de warmtewals fabriek, een presentatie van Tata Steel over circulaire economie en welke vraagstukken zij hebben voor de toekomst. Daarna volgde een presentatie van MVO Nederland. Deze presenteerde op energieke wijze concrete voorbeelden van circulaire economie.

Bedrijfsbezoek Heineken

Op 6 maart 2014 stond een bedrijfsbezoek met rondleiding aan de brouwerij van Heineken in Zoeterwoude op het programma. Aansluitend vond de ledenvergadering plaats, met na afloop een diner.

Vakreis Spanje

De JCG Business Club heeft op 25 en 26 september 2013 de productieplant van Gates Power Transmission in Spanje bezocht.

Bezoek aan Wehkamp.nl

Op woensdag 26 juni 2013 bezocht de JCG het logistiekcentrum van Wehkamp.nl. Wehkamp verzorgde een presentatie over de logistieke gevolgen van het overgaan van catalogiverkoop naar webverkoop. Aansluitend aan de presentatie bezocht de JCG leden het depot waar het logistiek proces in werking was.

Bezoek JCG aan Maasvlakte 2

Op dinsdag 23 april 2013 bracht de JCG een zeer geslaagd bezoek aan de Maasvlakte 2.
De dag startte met een lunch en een vaartocht door het Rotterdamse havengebied. Aansluitend werd de EMO Terminal per bus bezocht; de transportketen van vervoer van ijzererts en kolen van het winningsgebied naar de staalindustrie en elektriciteitscentrales.

JCG Vakreis 2012

Op 9, 10 en 11 mei 2012 maakte de JCG Business Club een vakreis naar Land Rover, Prodrive (Aston Martin Racing team) en ICDP (EU onderzoeksbureau) in de regio van Birmingham, Engeland.