IVDM

Het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (IvDM) werkt samen met en namens de mobiliteit branche aan een duurzame toekomst. Het kenniscentrum van RAI Vereniging, BOVAG, FOCWA Schadeherstel en Stiba bevordert de kennis en bewustwording op het gebied van milieu en duurzaamheid bij ondernemers, medewerkers en klanten in de sector. De missie van IvDM is om Duurzame Mobiliteit een vanzelfsprekendheid te laten zijn.

IVDM

Dienstverlening
Het IvDM helpt haar partners promotor te zijn van duurzaamheid door informatie en kennis te leveren, een duurzamer rij, reis en aankoopgedrag te stimuleren, projecten op te zetten en vraag en aanbod bij elkaar te brengen.
IvDM is een dienstverlenend instituut, dat ondersteunend werkt voor de partners en derden in de branche. Deze partijen dragen op hun beurt weer informatie aan en geven aan waar de informatiebehoefte ligt. Hierbij is 'kennis' het sleutelwoord. IvDM is zo een informatieplatform voor de branche op het gebied van duurzaamheid. Zo is IvDM ook uitvoerende partij voor Het Nieuwe Rijden en het Erkend Duurzaam programma.

Partners
De Stichting IVDM werkt namens brancheorganisaties RAI Vereniging, BOVAG, FOCWA Schadeherstel, Stiba, Koninklijk Nederlands Vervoer, Transport & Logistiek Nederland en Vereniging NL Autoleasemaatschappijen, en maakt onderdeel uit van de ARN groep.

Samenwerking
IvDM zoekt innoverende samenwerking met andere partijen die actief zijn op het gebied van verkeer, milieu en onderzoek, om zo haar doelstellingen zo optimaal mogelijk in te vullen. Overgang naar een duurzamer mobiel Nederland kan alleen versneld worden als partijen succesvol samenwerken.

Meer informatie op de website van IvDM.