Behoefte aan afstemming ICT-gerelateerde onderwerpen

19-12-2013

Op een zeer druk bezochte ICT Themamiddag die afdeling Auto’s, RDC en Stichting SIMS op dinsdag 17 december organiseerden bleek de behoefte om elkaar vaker bij te praten over ICT-gerelateerde actuele onderwerpen.

vergaderen

Ondanks de variatie aan onderwerpen waren bezoekers na afloop zeer positief over de geboden informatie. Vooral de bewustwording van de discussies die er momenteel lopen tussen overheid en branche, over wat nu wel door de overheid gefaciliteerd mag worden en wat niet, hield de gemoederen aardig bezig.

Nieuwe RDC-producten
RDC presenteerde haar visie op toekomstige ICT-systemen en introduceerde direct al een tweetal nieuwe producten: het branche identificatiesysteem MOBI-ID en de nieuwe versie van Autoconnect, de opvolger van het onder importeurs welbekende RDC market monitor.

Privacy
Jurist Steven Kuiper die door RAI Vereniging is ingeschakeld op het privacydomein, gaf tekst en uitleg over de discussie in de EU om tot strengere privacywetgeving te komen. Deze ontwikkeling mag dan wel maatschappelijk verklaarbaar zijn, maar eventuele nieuwe wetgeving op dat terrein zal ongetwijfeld importeurs en dealers voor de nodige uitdagingen stellen.

RDW-projecten
Kees Pereboom, van afdeling Duurzaamheid en Techniek van RAI Vereniging, nam de aanwezigen mee langs een aantal belangrijke RDW-projecten, zoals online kilometerstandenregistratie, versnelde kentekenaanvraag en uiteraard de kentekencard.

Slimme mobiliteit
Tot slot stond SIMS-directeur Leo Bingen uitgebreid stil bij de toekomstige ontwikkelingen in Slimme Mobiliteit en de databehoefte die daarmee gepaard gaat.

Presentaties downloaden
Alle presentaties van deze themamiddag kunt u (na inloggen) hiernaast downloaden.

Meer informatie: Wijnand de Geus