Notitie Vereniging INDI over permissiestructuur

06-03-2014

Vereniging INDI, opgericht door BOVAG Autodealers en RAI Vereniging afdeling Auto’s, faciliteert de samenwerking tussen importeurs en dealerorganisaties bij het beheren, valideren en verrijken van adresgegevens.

logo INDI

Het verantwoord omgaan met persoonsgegevens in relatie tot de Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp) valt ook onder het werkterrein van Vereniging INDI. Zij doet dat in samenwerking met de stichting SIMS. Deze zorgt voor de generieke informatievoorziening en INDI geeft een aanvullende praktische vertaalslag.

INDI stuurde vorige week een brief en een toelichtende notitie aan belanghebbenden over haar nieuwe standaard permissiestructuur.

Permissie
Permissie is de toestemming van de klant voor hoe hij/zij benaderd wil worden. Consumenten hebben het wettelijk recht (Wbp) om het gebruik van hun gegevens deels of geheel te blokkeren. Daarbij hebben klanten, door toenemende direct marketing, tevens behoefte om hun informatievoorziening te organiseren. De INDI-notitie reikt handvatten aan om hiermee zo optimaal mogelijk om te gaan.

Downloads
De brief en notitie kunt u hiernaast downloaden (eerst inloggen). Ook voor merken die (nog) niet zijn aangesloten bij INDI kan het relevant zijn om hier kennis van te nemen.

Meer informatie: Wijnand de Geus