Correctie aantal keuringen: LPK nog steeds in de lift

09-05-2014

Twee weken geleden publiceerden we het aantal keuringen voor de keurmerken ALK en LLS laat in het eerste kwartaal van 2014. Helaas is daar voor LPK een vervelende fout geslopen: in tegenstelling tot het eerdere bericht laat ook LPK (naast de andere keurmerken) een stijging zien. Hieronder treft u de juiste cijfers aan.

LPK

ALK
Het keurmerk Autolaadkranen (ALK) laat een lichte stijging (2%) van het aantal keuringen zien. In het eerste kwartaal van 2014 werden 1.615 keuringen uitgevoerd, tegenover 1.578 in Q1 2013.

LLS
Voor het keurmerk Containerafzet- en Laad- en Lossystemen (LLS) noteren we een stijging van 20%, met 386 keuringen in het eerste kwartaal van 2014. Dat waren er in Q1 2013 nog 319.

LPK
Voor het keurmerk Laadkleppen (LPK) werd in het eerste kwartaal 2014 een keuring verricht op 3.584 goederenliften en 407 personenliften, dus in totaal 3.991 keuringen ten opzichte van een totaal aantal LPK-keuringen van 3.452 in Q1 van 2013. Een forse stijging van bijna 16% en dat is goed nieuws.

Digitaal keuren
Voor het keurmerk LPK is het sinds januari 2014 mogelijk digitaal te keuren, zonder papieren checklisten. Dat al veel bedrijven snel zijn overgestapt blijkt uit het aantal keuringen: 29% van de keuringen zijn al via het zogenaamde digikeur uitgevoerd, 71% dus nog op de oude manier. Keurt u nog niet digitaal en wilt u dat wel gaan doen, vraag dan om uitgebreide informatie via sv@raivereniging.nl