RAI Vereniging wacht met smart op reactie Minister Schultz

22-08-2014

RAI Vereniging wacht met smart op een inhoudelijke reactie op een brief die zij, samen met ANWB en BOVAG, stuurde aan minister Schultz over de 25/45 km auto’s.

Het is RAI Vereniging een doorn in het oog dat steeds weer opnieuw partijen opduiken die gebruik maken van de mazen in de wet.

Zorgwekkend
Een sterk groeiend  aantal mensen maakt gebruik van de mogelijkheid om gewone personenauto's door de RDW 'om te laten keuren' naar een maximumsnelheid van 25 of 45 km.

Daarmee wordt de auto een zogenoemd motorvoertuig met beperkte snelheid (MMBS), waarvoor onder meer geen APK- en rijbewijsplicht geldt. Een zeer zorgwekkende ontwikkeling voor de verkeersveiligheid, volgens de briefschrijvers.

Oldtimers?
Meest recente ontwikkeling is een autobedrijf dat oldtimers wil ombouwen naar 25/45 km voertuigen.

De brief die wij samen met ANWB en BOVAG stuurden, kunt u hiernaast downloaden.

Snelle actie geboden
“Veel gekker moet het niet worden”, zegt Remco Tekstra, secretaris Speciale Voertuigen van RAI Vereniging. Voor je het weet rijdt iedereen die belastingen wil ontwijken in een auto met een bordje 25 of 45 km op de achterkant.” Volgens Tekstra is het nu zaak dat het Ministerie van Infrastructuur & Milieu snel in actie komt.

Meer informatie: Cees Boutens