INDI verwerkt Big Data

09-10-2014

Het INDI platform heeft inmiddels meer dan 800 aansluitingen. INDI valideert per jaar nu al meer dan 50 miljoen klanten van dealerbedrijven. INDI 2.0 wordt in 2015 uitgerold en is bij uitstek geschikt om Big Data te ordenen. Hiermee is INDI klaar voor de toekomst.

logo INDI

INDI is het branche-initiatief om de database van de dealer up-to-date te houden. Inmiddels werken meer dan 800 dealervestigingen met INDI. In 2014 worden er meer dan 50 miljoen klanten gecontroleerd. Zowel klantgegevens als voertuiggegevens worden daarbij gecorrigeerd, aangepast en aangevuld.

Big Data
Op de Iday, op 8 oktober gehouden in Baarn, sprak Willem Brethouwer, ‘Big Data expert’, de ruim 80 aanwezigen toe. Database marketing is met de komst van Big Data een ontwikkeling die niet meer weg te denken is uit de dagelijkse praktijk. Een schone database is cruciaal voor alle interne processen en marketingactiviteiten.

Leden kunnen alle gehouden presentaties hiernaast downloaden.

DMS
Alle belangrijke Dealer DMS-systemen zijn door INDI gecertificeerd. INDI is bij leveranciers inmiddels een geaccepteerde branchestandaard. INDI bouwt hard aan de 2.0-versie van het platform. Deze 2.0-versie wordt vanaf 2015 geïmplementeerd. Met de 2.0-versie is het vele malen makkelijker om nieuwe databases van importeurs en dealers aan te sluiten op INDI. Daarmee is INDI uitermate geschikt om Big Data te ontsluiten.

De Vereniging INDI organiseert dit branche-initiatief. Dealers en importeurs werken in de vereniging samen om een zo efficiënt en goedkoop mogelijk platform te realiseren. RDC-inMotiv is uitvoerder van het INDI-platform.

Samenwerking opbouwen
Martin Huisman, voorzitter van de Vereniging INDI: “Een dergelijk samenwerkingsverband opbouwen kost jaren en is best moeilijk te realiseren. Mooi is dat het wel kan in deze branche. Het werkt en is succesvol. Al zijn we nog lang niet klaar met ontwikkelen”.

Meer informatie: Martin Huisman, voorzitter INDI