RAI Industrie Platform bijeen in DAF Museum

16-10-2014

Op 10 oktober 2014 was het RAI Industrie Platform voor zijn halfjaarlijkse bijeenkomst te gast in het DAF Museum. De avond ervoor stond in het teken van het bekende netwerkdiner.

Ook deze keer was een bijzondere gastheer bereid gevonden: het DAF Museum in Eindhoven. De deelnemers aan de bijeenkomst konden de rijke historie van het merk zelf ervaren, want ook het vervoer tussen de locaties was per klassieke DAF touringcar.

De organisatie kon ruim 60 deelnemers verwelkomen, inclusief vertegenwoordigers van CLEPA, het ministerie van EZ, het Duitse Consulaat, LIOF, collega-brancheorganisatie NEVAT en AutomotiveNL.

Netwerkdiner
Op 9 oktober vond het bekende netwerkdiner plaats, eveneens in het DAF Museum. In de filmzaal introduceerde Geert Vermeer het museum nader en aansluitend werd gedineerd op het Van Doorneplein.

Keynote
Keynote-spreker tijdens het diner was Mark Adams (Board Toyota Motor Europe), die de dinergasten uitvoerig meenam in de Toyota-strategie. Adams ging ook in op de 'Made in Holland Tech Day' die 9 december bij Toyota in Zaventem plaats zal vinden en waar Nederlandse toeleveranciers hun laatste innovaties aan Toyota presenteren.

Presentaties

Marc D'hooge, European Investment Bank, Luxemburg
"INNOvFIN, supporting the EU's objective to make Europe the world's most competitive, knowledge-driven economy"

Paul Schockmel, CEO CLEPA
Update op actuele ontwikkelingen en CLEPA-topics

Dr. Andreas Cornet, Director McKinsey & Company:
“New rules for winners, Ensuring future automotive supplier competitiveness”

Roland Rabe, partner in Transearch International:
“ORXESTRA©: the new executive search Method”

Hans-Udo Steffen, member of the advisory board of Automotive Senior Experts (ASE):
"Globalisation requires a lot from the automotive supplier industry"

Slavko Savanovic, Deloitte NL Automotive Industry Lead:
"General Trends & Innovation in the Automotive Industry driven by Globalisation"

Christoph B. Stürmer, Global Lead Analyst, PwC Autofacts®:
"The Automotive Industry between new markets and new technologies”

Arnold Koning, Sectormanager Industrie ING:
"Toeleveren aan de Duitse Automobielindustrie, een wereld te winnen"

Dirk-Jan van Swaay, managing director Energy Transition and PPP ING Bank:
"Total Cost of Ownership (TCO) Simulation Model"

Uitgebreide cv’s en achtergronden van deze sprekers leest in de download hiernaast.

De deelnemers ontvangen binnenkort een mail van Mies Hooijen met een link waar zij deze presentaties kunnen terugkijken. Ook andere geïnteresseerde leden kunnen deze link bij Mies opvragen.

Over RAI Industry Platform
Het RAI Industry Platform brengt in Nederland gevestigde automotive toeleveranciers bij elkaar. Ook met andere partijen in de automotive toelevering, zoals AutomotiveNL en NEVAT, wordt voor deze bijeenkomsten samengewerkt.

Op de agenda staan actuele thema’s die van strategisch belang zijn en waarover ervaringen worden gedeeld. De overkoepelende Europese automotive toeleveranciers federatie –CLEPA- levert steeds een belangrijke inbreng bij de onderwerpen voor deze bijeenkomsten.

Bestuur uitgebreid
Op 10 oktober is het bestuur uitgebreid van drie naar zes personen. Dat bestond al uit: Eddy van der Vorst (voorzitter), Jeroen van de Braak (Secretaris) en Bart van der Weiden (Nedschroef). Nieuw toegetreden als bestuurslid zijn: Arjen van Gelderen (voestalpine Plastics), Frank Toebes (NRF) en Ted Straten (Bosal).

Meer informatie: Jeroen van de Braak