RAI Vereniging woest over bijgesteld plan van VVD, PvdA en Wiebes

31-10-2014

Het aangepaste voorstel dat staatssecretaris Wiebes vandaag via de media naar buiten bracht is een stuk slechter dan het breedgedragen alternatieve voorstel dat RAI Vereniging, BOVAG en VNA ondersteund door VNO-NCW gisteren presenteerden.

Interview Wiebes RTL Z

Ongehoord
RAI Vereniging vindt het ongehoord dat de staatssecretaris niet de moeite neemt om met de branche in gesprek te gaan. Wiebes’ voorstel laat de jarenlange marktverstoring bewust in stand.

Met name in het volumesegment ontstaan grote schokeffecten.

Ernstige marktverstoring
Roelf de Boer, algemeen voorzitter van RAI Vereniging “Wederom zullen scherpe grenzen in de bijtelling de markt zwaar verstoren en de werkgelegenheid in de branche verder onder druk zetten. Dit gaat de overheid ongetwijfeld weer veel geld kosten, dit terwijl het Nederlandse zakelijke autopark al het zuinigste van Europa is”, briest de voorman van RAI Vereniging.

Prullenbak
“De branche is toe aan een vrije, in plaats van een door de overheid gestuurde markt. Kortom: een slecht uitgevoerde reparatie, dit voorstel kan wat mij betreft linea recta de prullenbak in.”

Meer informatie: Harald Bresser