Drukbezochte ledenbijeenkomst speed pedelec

22-01-2015

Afgelopen dinsdag organiseerde de afdeling fietsen van RAI Vereniging een drukbezochte ledenbijeenkomst over de speed pedelec.

Man op elektrische fiets naar het werk

Aan bod kwamen op eisen en normeringen die voor de speed pedelec gelden, maar ook de wettelijke verplichtingen die aan het gebruik hiervan worden gesteld, bijvoorbeeld wanneer het gaat om de plaats op de weg.

Normeringen onderdelen
Ook werd uitgebreid stilgestaan bij de normeringen die gelden voor de onderdelen en accessoires die voor de productie dan wel assemblage van de speed pedelec gebruikt mogen worden.

Er waren tientallen leden van RAI Vereniging aanwezig, variërend van fietsfabrikanten, onderdelen- en accessoireproducenten, snorfietsimporteurs en helmenfabrikanten.

Presentaties
Zij werden uitgebreid bijgepraat door Kees Pereboom en Eugène Moerkerk van de afdeling Duurzaamheid en Techniek van RAI Vereniging. Ook gaf Maarten Balk van de RDW een presentatie over de aanvraag van Europese Typegoedkeuringen en de procedures hieromtrent. Quirijn Teunissen, medewerker public affairs van RAI Vereniging, tot slot lichtte onze lobby naar de Nederlandse overheid toe.

Vragen
Leden van RAI Vereniging die aanvullende (technische) vragen hebben rond de speed pedelec kunnen deze uiteraard gewoon bij het secretariaat kwijt. Zij kunnen hiervoor contact opnemen met Eugène Moerkerk.