PTM-Elektrisch start met 8 leden

05-02-2015

Als eerste binnen Platform Toekomstbestendige Mobiliteit (PTM) is PTM-E(lektrisch) van start gegaan. Acht leden uit de afdelingen Auto’s en Autovak hebben dinsdag 3 februari te Amsterdam met elkaar geïnventariseerd welke onderwerpen ze gezamenlijk willen oppakken in 2015.

laadpaal

Remarketing
Als eerste wordt energie gestoken in een werkgroep die zich gaat buigen over de vraag ‘hoe gaan we de markt voor gebruikte auto’s met een stekker stimuleren’. Renault, Nissan en Toyota pakken die handschoen op, samen met Eric Beers als ondersteuner.

EV Club
Over de vraag of er een EV Club moet komen in Nederland is nog geen knoop doorgehakt. De aanwezigen willen, het op zich interessante idee, verder uitgewerkt zien. In de komende vergadering van PTM-E wordt daar dan een besluit over genomen.

Centraal ideeën pitchen
Centraal of decentraal was ook een vraag die werd behandeld. In de praktijk zien we dat diverse externe partijen met hun ideeën van deur tot deur gaan bij onze leden. Dat roept de vraag op of het niet handiger zou zijn als zij in onze vergadering hun idee pitchen. Besloten is dat we, als dat zinvol is, externen beperkt zendtijd geven in de vergadering. Ieder merk kan dan zelf beslissen of ze wel of niet willen instappen.

Fiscaliteit
Natuurlijk is ook gesproken over fiscaliteit en de stekkerauto’s, maar PTM Elektrisch vindt dat dit onderwerp thuishoort binnen de reguliere kanalen van RAI Vereniging.

Meer over: Platform Toekomstige Mobiliteit

Voor meer informatie: Cees Boutens