SV Innovation Award 2015

13-08-2015

Voor de zesde keer organiseert RAI Vereniging de SV Innovation Award. Deelnemende bedrijven aan BedrijfsautoRAI 2015 kunnen meedingen naar dé prijs voor de opbouwindustrie, die garant staat voor veel (inter)nationale publiciteit. Inschrijven kan nog tot 1 september.

SV Innovation Award 2015

De winnaar van de Award wordt op dinsdag 20 oktober tijdens de officiële opening van de BedrijfsautoRAI bekendgemaakt. ING Lease is net als bij eerdere edities sponsor van deze prestigieuze prijs.

Deelnemers aan de BedrijfsautoRAI kunnen hun noviteit tot 1 september aanmelden via het Exposanten Portaal.

Maximaal vijf inzendingen komen uiteindelijk in aanmerking voor een nominatie, die op de beurs uitvoerig worden gepresenteerd in het InnovationLAB.

De nominaties worden op 14 september bekend gemaakt.

Innovatiekracht in the spotlight
De Nederlandse industrie voor Speciale Voertuigen staat internationaal bekend om haar innovatiekracht en brengt hoogwaardige innovaties voort. Op de BedrijfsautoRAI zullen dan ook veel innovaties van carrosseriebouwers, oplegger- en aanhangwagenfabrikanten en componenten te zien zijn. “Voorgaande edities van de SV Innovation Award hebben bewezen dat de branche veel waarde hecht aan de prijs,” aldus SV-secretaris Remco Tekstra. “Als organisator willen wij deze initiatieven stimuleren en speciale aandacht vestigen op innovaties die van toegevoegde waarde zijn voor de gehele sector, om deze dan vervolgens over het voetlicht brengen bij het grote publiek, zowel nationaal als internationaal”.

Veel publiciteit
De SV Innovation Award wordt uitgereikt aan het bedrijf dat de meest aansprekende innovatie voor meer efficiency in het wegtransport heeft ontwikkeld.

Volgens Pieter-Bas Broshuis, directeur van Broshuis B.V. en winnaar van de SV Innovation Award in 2012, staat het winnen van de prijs garant voor een golf aan publiciteit. ”Wij hadden de eer om de innovatieprijs 2012 in ontvangst te nemen met onze 100 tonner range. Het was een kroon op het vele werk dat we in innovaties steken. Dat een onafhankelijk jury ons verkozen heeft, is een grote waardering. We hebben zowel tijdens als na de beurs veel exposure gekregen en zullen dan ook dit jaar weer een poging doen om deze prestigieuze prijs te mogen ontvangen”.

Vakjury
Een onafhankelijke vakjury beoordeelt alle inzendingen op de criteria duurzaamheid, marktpotentieel, veiligheid, ergonomie en milieu. Deze is als volgt samengesteld:

• Lejo Bekker (voorzitter), eigenaar Bekkerlagram
  • Michiel Bremmers, ING
  • Gabriel Lodewijks, hoogleraar Transporttechniek en logistieke techniek TU Delft
  • Iep van der Meer, hoofdredacteur Trailer Totaal
  • Kees Pereboom, Duurzaamheid & Techniek RAI Vereniging
  • Ambro Smit, TLN

InnovationLAB
Aan bezoekers wordt in het InnovationLAB een goed beeld gegeven van de innovaties in de sector. Daar worden onder meer de producten die genomineerd zijn voor de SV Innovation Award getoond, waarbij de genomineerden ook zelf sprekerstijd krijgen. Voorts wordt een overzicht van Nederlandse innovaties door de jaren heen gepresenteerd en demonstreren studenten van technische hogescholen en universiteiten high tech projecten waar zij op dit moment aan werken. Kennisinstituut Dinalog laat via ‘gamification’ zien hoe praktijkissues nagebootst kunnen worden en presenteert enkele ‘incubators’, jonge start-ups, met innovatieve producten. Tot slot is is er een theater waar bedrijven die op het InnovationLAB te vinden zijn, truckmerken en brancheverenigingen nader uitleg geven over hun nieuwste producten en diensten.

ING Lease is wederom sponsor van de SV Innovation Award. ING Lease, onderdeel van ING, behoort tot de top 3 van leasemaatschappijen in Nederland en is al jaren actief in de markt van trucks en trailers. Daarmee heeft zij vergaande expertise in deze markt. “De huidige economische werkelijkheid vraagt van de transport en logistiek sector flexibiliteit en toepassing van nieuwe technologie”, zegt Jarco de Bruin, commercieel directeur ING Lease. “Door te blijven innoveren kan de Nederlandse sector een belangrijke rol blijven spelen. Als sponsor onderschrijft ING Lease het belang dat zij hecht aan innovatie en stimulering daarvan.”

Over BedrijfsautoRAI
De BedrijfsautoRAI vindt plaats van dinsdag 20 tot en met zaterdag 24 oktober 2015 in RAI Amsterdam. De BedrijfsautoRAI wordt georganiseerd door RAI Amsterdam onder auspiciën van RAI Vereniging. TVM Verzekeringen is hoofdsponsor van de beurs en EVO en TLN zijn contentpartners. BedrijfsautoRAI is ook te volgen op Twitter (@bedrijfsautorai) en op Facebook.com/bedrijfsautorai.

Voor alle informatie over de SV Innovation Award: Ilse Bartels en Remco Tekstra.