Kennissessie “Big Data en Privacy in de mobiliteitssector”

24-08-2015

Op 3 september organiseert SIMS de ‘op weg naar huis’-kennissessie “Big Data en Privacy in mobiliteitssector”.

SIMS

Het is geen nieuws meer, de mobiliteitssector is meer en meer een disruptive market aan het worden.

Nieuwe spelers buiten ons traditionele kanaal ontwikkelen nieuwe diensten rondom de consument en zijn mobiliteit. Het gaat steeds verder dan alleen 'hardware verkopen'.

De sector bereidt zich voor op grote technologische veranderingen.

We praten er steeds meer over, van bezit naar gebruik of anders gezegd; "Gaan we van platenspeler naar Spotify?".

Deze technologische veranderingen gaan gepaard met grote hoeveelheden data, ‘big data’, hoe kom je daar aan, wat mag je ermee?

Lessons learned
Bas van der Zijden, manager ConnectedDrive van BMW Nederland, geeft u inzicht hoe een belangrijke autofabrikant als BMW met hun connectiviteitsprogramma “ConnectedDrive” en aangesloten third parties omgaat. Tevens geeft hij inzicht met welke lessons learned uit Duitsland we rekening kunnen houden.

Best practices
De telecomsector heeft een aantal jaren voorsprong en ervaring in een dergelijke ‘disruptive market’, waarin big data en privacy aspecten een grote rol spelen. Rence Damming, privacy officer van KPN, deelt graag de best practices met u.

Met trots nodigt SIMS u uit deel te nemen aan deze interactieve sessie. SIMS staat voor een goed informatiebeleid in de sector van BOVAG en RAI Vereniging en haar leden. Dit doen we onder andere door kennis te delen. Ook houdt SIMS zich intensief bezig met alle privacyaspecten van data in de mobiliteitssector.

Aanmelden
De sessie vindt plaats in Zeist. U kunt inlopen vanaf half drie. Rond half vijf beëindigen we de kennissessie met een netwerkborrel.We hebben 60 stoelen beschikbaar, dus reageer snel, want vol is vol!

Aanmelden is kosteloos en kan door een mail te sturen met uw naam, bedrijf en functie aan Josée Sombekke van SIMS.

Zie ook ons Dossier Privacy.