Vereniging Elektrische Rijders (VER) van start

07-10-2015

Gisteren werd tijdens de vakbeurs Ecomobiel het officiële startsein gegeven voor de Vereniging Elektrische Rijders Nederland (VER).

logo Vereniging Elektrische Rijders VER

De VER wil mensen die elektrische auto’s rijden of die daarin geïnteresseerd zijn met elkaar verbinden door het bieden van een informatie- en uitwisselingsplatform. Daarvoor is de VER-website het belangrijkste communicatiemiddel.

Berijders van elektrische auto’s (ook plugins) vinden elkaar daar met al hun ervaringen en beeldmateriaal. Ook geïnteresseerden vinden er veel objectieve informatie die nodig is om een beslissing te nemen of het kopen van een elektrische auto voor hen interessant is en wat daarbij komt kijken.

De oprichters van de vereniging bespeuren namelijk een grote informatiebehoefte. Er leven tal van vooroordelen, die vaak berusten op verkeerde informatie en misverstanden. Het is een vereniging van, voor en door de elektrische rijders zelf. Particulier en zakelijk rijdend.

Voorzitter Eric Beers geeft met een druk op de rode knop het startsein voor de VER. Ook te zien in dit filmpje

VER zal regelmatig onderzoek doen onder haar leden om ideeën, wensen en problemen zichtbaar te maken en uit te dragen. De vereniging werkt vanuit een onafhankelijke positie samen met aanbieders van producten en diensten die het elektrische rijden en alle diensten daar omheen, zoals bijvoorbeeld het opladen en verzekeren, mogelijk maken. En waar diensten onvoldoende ontwikkeld worden door de markt wil de vereniging zelf initiatieven nemen. Leden kunnen rekenen op interessante aanbiedingen.

Eric Beers en Arno van der Steen (VER-secretaris, rechts op de foto) in gesprek met een geïnteresseerde Ecomobiel-bezoeker.

Het lidmaatschap van de vereniging is het eerste jaar gratis; daarna bedraagt de contributie een overzichtelijke 10 euro. De vereniging heeft geen commercieel oogmerk. Samenwerking met publieke en marktpartijen wordt aangegaan als daarmee de doelen van de vereniging dichterbij komen.

Bestuur
De oprichters en eerste bestuurders van de vereniging zijn: Eric Beers, Hans Blink, Koos Burgman, Vincent Everts en Arno van der Steen (secretaris, arno@ver.tk).