Volop acties voor belang fietsverlichting

08-10-2015

Met de winterperiode in aantocht wordt ook dit jaar veel aandacht besteed aan het belang van goede fietsverlichting. RAI Vereniging draagt daaraan uiteraard publicitair haar steen bij.

Nachtfietser ANWB campagne fietsverlichting

Deze week werd onderzoek naar het gebruik van fietsverlichting gepubliceerd. Door Goudappel Coffeng uitgevoerd in opdracht van het ministerie van IenM, ANWB, BOVAG, RAI Vereniging, TeamAlert, Veilig Verkeer Nederland, Fietsersbond en provincies.

Veel media-aandacht
De uitkomsten over fietsverlichting en uitgaanspubliek leverden al veel media-aandacht op. Voorbeelden daarvan kunt u hier terugzien.

Ik Val Op
De betrokken organisaties komen samen in actie om meer fietsers verlichting te laten voeren. Inmiddels zijn acties en campagnes gestart of staan op stapel. Dat doen zij zowel onder de vlag ‘Ik val op’ als zelfstandig.

De ANWB bijvoorbeeld trapte op 1 oktober al af in Groningen met de 'ANWB Lichtbrigade' en de ‘Nachtfietser’. TeamAlert maakte op 5 oktober met ‘Show Yourself’ de studenten van de Erasmus Universiteit in Rotterdam bewust van het belang van fietsverlichting. En op talloze plekken zijn ook de vrijwilligers van VVN en Fietsersbond in de regio actief.

Meer informatie: Sacha Boedijn