Inschrijving Koning Willem I Prijs open

12-10-2015

Nederlandse ondernemingen kunnen zich inschrijven voor de prestigieuze Koning Willem I Prijs en de Koning Willem I Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap.

Koning Willem I prijs uitreiking 2014

Deze prijzen worden in mei 2016 uitgereikt door Hare Majesteit Koningin Máxima en Prof. Dr. K.H.W. Knot, President van De Nederlandsche Bank N.V. en voorzitter van de Koning Willem I Stichting.

De Koning Willem I Prijs is dé nationale ondernemingsprijs die tweejaarlijks wordt toegekend door de Koning Willem I Stichting.

De prijs wordt in twee categorieën uitgereikt: Grootbedrijf en MKB.

Ondernemingen die de afgelopen jaren durf, daadkracht, duurzaamheid, doorzettingsvermogen en goed ondernemerschap hebben getoond, komen in aanmerking. In 2014 hebben Koninklijke FrieslandCampina N.V. (categorie Grootbedrijf) en KOTUG International B.V. (categorie MKB) de Koning Willem I Prijs in ontvangst genomen.

De Koning Willem I Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap beloont duurzame innovaties van kleine of grote organisaties. Organisaties met duurzaam management, een duurzaam product of dienst, duurzame internationale samenwerking of die duurzaam produceren worden uitgenodigd zich in te schrijven.

European Business Awards for the Environment
De vakjury beoordeelt de inzendingen en selecteert drie kandidaten. Deze bedrijven kunnen zich tevens inschrijven voor de EBAE, de European Business Awards for the Environment. Coöperatie TexelEnergie U.A. ontving in 2014 de Koning Willem I Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap.

Winnaars uit mobiliteitsindustrie
In het verleden hebben diverse collega's uit de mobiliteitsindustrie de prijs in de wacht gesleept: Koni, Polynorm, DAF, VDL.

U kunt zich nog tot en met 31 januari 2016 kandidaat stellen via www.kw1prijs.nl.