Reclame Code Commissie blijft scherp op automerken

20-10-2015

Uit een recente uitspraak van de Reclame Code Commissie wordt duidelijk dat de suggesties die soms gewekt worden in autoreclame met enige regelmaat over het randje is.

Stichting Reclame Code

De laatste tijd gaat het daarbij met name om financiële beloftes die in de werkelijkheid net even anders liggen. Op basis van de Europese wetgeving Oneerlijke Handelspraktijk, is al meermaals een veroordeling uitgesproken

Ditmaal gaat het om een uiting waarin een all-in aanbod wordt gedaan voor een maandbedrag voor privélease. Onvoldoende duidelijk daarbij is dat, los van het genoemde bedrag, ook nog een kleine €10.000 contant moet worden neergelegd. In de commercial staat het wel, maar zo klein en zo kort in beeld, dat het onvoldoende wordt geacht

Overpromising
Deze uitspraak van de Reclame Code Commissie maakt nogmaals zonneklaar dat het duidelijk vermelden van de verkoopvoorwaarden en het terughoudend zijn met ‘overpromising’ belangrijk is en blijft.

Waar nodig denken wij graag mee met uw communicatiebureau.

Voor meer informatie: Cees Boutens