SV-voorzitter Gaston van Kleef gekozen tot chairman Europese koepel CLCCR

06-11-2015

Gaston van Kleef (Hiab) is onlangs Daniel Magyar opgevolgd als voorzitter van de CLCCR.

CLCCR

Scheidend voorzitter Daniel Magyar moest terug naar 2008 toen de voorzittershamer van de CLCCR overnam van toenmalig SV-voorzitter Henk Nooteboom. De voorzitter van de Franse belangenorganisatie CARCOSERCO en tevens DGA van G. MAGYAR SA keek terug op een voor de markt zeer woelige periode die enkele maanden na zijn aantreden startte.

De IAA van 2008 markeert het einde van een periode van ongekende verkoopaantallen voor de branche en het begin van economische zeer stevige tegenwind. Toch biedt de huidige tijd nog veel grotere uitdagingen aldus Magyar, in de vorm van de spanningen tussen deels nieuwe supermachten maar ook technische ontwikkelingen als connectivity, internet en zelfstandig rijdende voertuigen (platooning).

Gaston van Kleef (director Hiab Benelux) had unaniem de steun van de CLCCR-leden en aanvaardde graag zijn nieuwe rol. De afgelopen jaren was hij al vice-voorzitter, een rol die nu zal worden vervuld door Stephane Girerd van Toutenkamion s.a.

Van Kleef ziet een belangrijke rol voor CLCCR in het laten horen van de stem van de opbouwindustrie in Brussel en Genève als belangrijke factor in de bedrijfswagenindustrie.

Naast het voorzitterschap van de CLCCR is SV ook actief in het Technical Committee van de CLCCR met Kees Pereboom (RAI Vereniging) en Jan Hurkmans (Estepe) en de bus&coach-werkgroep met Richard Wolters (VDL Bus & Coach B.V.).