Nieuwe online tool voor dealers en importeurs gemotoriseerde tweewielers

16-11-2015

De afdelingen Gemotoriseerde Tweewielers van RAI Vereniging en BOVAG presenteerden eerder dit jaar een uitgebreid scenario-onderzoek voor de retail in de GT-branche in 2020. In vervolg daarop is sinds kort ‘Mijn Toekomst’ beschikbaar, een krachtige digitale tool voor alle dealers en importeurs.

scenarioplanning

Mijn Toekomst
Op het gezamenlijke platform ‘Mijn Toekomst’ vinden dealers en importeurs belangrijke trends en ontwikkelingen, nieuws en mogelijkheden om hun strategie en acties te bepalen. Daar kunnen zij in vier stappen een actieplan opstellen dat inspeelt op de onderzochte trends en scenario's.

Ook is er een ‘Omgevingsmonitor’ beschikbaar, waarin op basis van de inbreng van experts helder wordt welke scenario's dichterbij komen en actie behoeven. Met als gedeeld doel: een gezonde marktontwikkeling.

Motor en scooter
De branches voor scooters (brom- en snorfietsen) en motorfietsen verschillen op een flink aantal aspecten nogal van elkaar. Daarom kent ‘Mijn Toekomst’ twee varianten, een voor motoren en een voor scooters. Onlangs zijn deze in regiobijeenkomsten aan de leden van BOVAG en RAI Vereniging gepresenteerd.

Dynamische tool
Het is een dynamische tool waar ondernemers en experts ook zelf actief kunnen bijdragen aan een ‘Blog’ dat een belangrijk onderdeel is. Verder worden onder ‘Nieuws’ belangwekkende ontwikkelingen in markt en politiek gemeld, steeds met verbinding naar een van de geïdentificeerde GT-trends.

Alex van den Hoff, voorzitter afdeling Gemotoriseerde Tweewielers van RAI Vereniging, licht het belang van dit platform als volgt toe: “Verandering is in onze branche de enige constante; wellicht een beetje een open deur, maar daarom niet minder waar. Ook om de GT-branche verandert de wereld snel. Ondernemers moeten alle zeilen bijzetten om ‘24/7’ in te spelen op de wensen van consumenten, veranderende regelgeving, razendsnelle ontwikkelingen in e-commerce, sociale media en technologische ontwikkelingen. Importeurs en dealers staan samen aan de lat om omzet (en winst) te maken. Voor ons allemaal regeert daarbij toch vaak de waan van de dag. Juist daarom is deze nieuwe tool zo welkom om samen over de toekomst te sparren.”

Meer informatie: Gemma Warmerdam