SV Innovation Award 2015 voor Nooteboom MANOOVR

10-11-2015

Koninklijke Nooteboom Trailers is de winnaar van de SV Innovation Award 2015. Hun MANOOVR scoorde volgens de vakjury met name het hoogst op het onderdeel ‘vernieuwing voor de gebruiker’.

Manoovr

De jury oordeelde dat de MANOOVR het beste voorbeeld is van technische innovatie: iedere as is aan de trailer gemonteerd met een nieuw ontworpen torenlager. Hierdoor blijft de lagering van het draaipunt tussen de banden en kunnen de krachten toch in het chassis geleid worden. Deze constructie zorgt voor een zeer lage laadvloerhoogte.

De combinatie van een hoge wettelijk toegestane aslast van 12 ton met een voor pendelassen uniek lage laadvloerhoogte van 780 mm, biedt specifieke voordelen aan de ondernemer in het exceptionele vervoer. Hierdoor wordt de marktpotentie van dit asconcept in de niche van semi-diepladers flink vergroot. De vervoerder ervaart tot slot in de operationele kosten een fors voordeel door het lage gewicht en de geclaimde lagere bandenslijtage.

Vakmanschap
Marinka Nooteboom, algemeen directeur van Koninklijke Nooteboom Trailers, zei in een reactie trots te zijn de creativiteit in huis te hebben om met deze innovatie te komen en ook nog eens over het vakmanschap te beschikken om deze vernieuwing te kunnen produceren.

De SV Innovation Award is een initiatief van afdeling Speciale Voertuigen van RAI Vereniging en wordt gesponsord door ING Lease. De andere genomineerden voor de prijs waren: de BeltBlower van Van der Peet, de CF-Agri van Kraker Trailers en de PowerSheet van Knapen Trailers.