Publiciteit rond European Truck Platooning Challenge 2016

08-01-2016

Tijdens het Nederlandse EU- voorzitterschap wil ons land de nadruk leggen op zelfrijdende voertuigen en ITS. Een aansprekend initiatief daarbij is de European Truck Platooning Challenge 2016. Omdat daarbij veel publiciteit wordt verwacht, zijn de PR-verantwoordelijken bij onze truckleden uitgenodigd voor een infobijeenkomst op 12 januari.

European Truck Platooning Challenge

Ons ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft een stevige ambitie om een koploperspositie voor Nederland te creëren bij zelfrijdende voertuigen en ITS.

Zelfrijdend konvooi
IenM organiseert daarom onder meer de European Truck Platooning Challenge waarbij vrachtauto’s van diverse merken op de openbare weg in konvooi ‘zelf rijden’. Gestart wordt in verschillende Europese steden, de finish is op 6 april in Nederland. Meer uitleg over de Challenge in deze brochure (PDF) en film.

Informatiebijeenkomst publiciteit
Naar verwachting zal dit project veel publiciteit genereren. RAI Vereniging heeft daarom de PR-verantwoordelijken bij onze truckleden uitgenodigd voor een bijeenkomst op dinsdag 12 januari, van 14.00 tot 16.00 bij Rijkswaterstaat in Utrecht.

Presentatie
In de beleidscommissie zware bedrijfswagens van afdeling Auto’s heeft Dirk-Jan de Bruijn, de verantwoordelijk programmadirecteur van Rijkswaterstaat, eerder al informatie gegeven aan vertegenwoordigers van de truckmerken. Leden kunnen zijn presentatie hiernaast downloaden.

Meer informatie: Wijnand de Geus