Bijeenkomst PR-managers over EU Truck Platooning Challenge 2016

15-01-2016

Afgelopen dinsdag zijn de PR-managers van alle truckmerken bij Rijkswaterstaat bijgepraat door de organisatoren van de EU Truck Platooning Challenge, die op 6 april 2016 op de Maasvlakte in Rotterdam ‘landt’.

Truck platooning

De Challenge (ook op Twitter-account @EU_TPC te volgen), georganiseerd door Rijkswaterstaat in het kader van het Nederlands EU-voorzitterschap, wil laten zien wat er op dit moment binnen Europa al mogelijk is aan ‘automated driving’ voor truckplatoons (ook wel ‘vrachtwagentreintjes’). Intelligente Transport Systemen (ITS) en autonoom rijden speerpunten van minister Schultz van Haegen in dat voorzitterschap.

In de bijeenkomst in het Verkeercentrum van Rijkswaterstaat in Utrecht werden de aanwezigen bijgepraat door de projectleider van de Challenge en kregen zij een uitgebreide presentatie van de communicatiemanager van het project.

Media-aandacht verwacht
Heel veel zaken en afstemming vindt plaats via ACEA direct naar de fabrikanten, maar de PR-managers van de importeurs hebben vanzelfsprekend een belangrijke rol waar gaat om de aandacht van de media op de dag van de ‘landing’ bij APM terminal op de Maasvlakte.

Duidelijk is dat de finish van deze Challenge geen ‘merkenfeestje’ moet worden maar een beeld moet geven van wat de truckindustrie nu al kan. Rijkswaterstaat verwacht op die dag veel media-aandacht voor het project.

Vervolgbijeenkomst
Over zes weken vindt een vervolgbijeenkomst plaats opdat alle betrokkenen hun verdere vragen naar aanleiding van deze introductie aan de organisatoren kunnen stellen. Hier zal waarschijnlijk ook de verdere mediaplanning afgestemd worden.

Meer informatie: Harald Bresser en Wijnand de Geus