Strategiesessie PA-Commissie afdeling Auto’s

28-01-2016

De recent gevormde Public Affairs Commissie van afdeling Auto's had deze week een vruchtbare strategiesessie.

vergaderen

De Public Affairs Commissie adviseert het Dagelijks Bestuur bij het PA-beleid van RAI Vereniging.

De PA-commissie is de opvolger van de eerdere Commissie Strategische Beleidsvoorbereiding.

Jongstleden woensdag wisselden tien leden van de PA-commissie, gesecondeerd door secretaris Auto's Wijnand de Geus en Cees Boutens, manager public affairs en strategie, van gedachten over de issues die de komende tijd het sterkst spelen bij het behartigen van ledenbelangen.

Signaleren en adviseren
De twee belangrijkste taken van de nieuwe Commissie zijn: het in gezamenlijk verband signaleren van ontwikkelingen die voor de lobby relevant zijn en het adviseren over de te voeren strategische agenda van RAI Vereniging afdeling Auto’s.

Verbreding
Leden van de Public Affairs Commissie zijn die personen die namens de eigen merkorganisatie betrokken dan wel verantwoordelijk zijn voor de PA-activiteiten van hun merk. Een aantal daarvan was de afgelopen jaren ook al lid van de Commissie Strategische Beleidsvoorbereiding en wij zijn blij dat zij hebben aangeven hun activiteiten te willen voortzetten in onze nieuwe commissie.

Ook andere merken roepen wij nadrukkelijk op om kandidaten aan te dragen. Daarnaast nodigen wij leden van de Commissie Lichte en Zware Bedrijfswagens van harte uit; ons werkterrein is immers breder dan alleen personenauto’s.

Mocht u vanuit uw merk geïnteresseerd zijn om samen met ons het public affairs beleid voor de branche vorm te geven, dan horen wij dat graag.

Meer informatie: Wijnand de Geus