BedrijfsautoRAI 2017: SV-branche kijkt er reikhalzend naar uit

10-03-2016

Ruim een maand geleden verzamelden een brede groep van SV-exposanten aan BedrijfsautoRAI 2015 zich in Amsterdam om terug te kijken naar de 2015-editie en samen met beursorganisator RAI Amsterdam naar de volgende editie.

BedrijfsautoRAI2015_bezoekers

Over twee zaken was de zaal (bestaande uit leden, niet-leden en het trailercollectief) het roerend eens: de 2015-editie is uitstekend bevallen en men staat ook volledig achter de 2017-editie.

Bij BedrijfsautoRAI 2015 werden met name het bezoekersaantal, de nieuwe indeling van de beursvloer met de truckfabrikanten verspreid door de hallen en de kwaliteit van de bezoekers genoemd als positieve punten.

Vooral door de indeling werden de bezoekers goed verspreid over de vloer, wat ook de relatieve rust in de avonduren een beetje dempte al blijft dat nog steeds wel een aandachtspunt bij de meeste exposanten.

En als we dan toch bezig zijn met minder positieve punten: de internationale component (zowel bezoekers als exposant) werd door een aantal aanwezigen gemist, en ook is er duidelijk ruimte voor uitbreiding in de segmenten componenten en laad- en losmiddelen. Maar bovenal overheerste het positieve gevoel.

Bij dit alles is het overigens goed om te realiseren dat qua bezoekersaantallen dat de BedrijfsautoRAI na de IAA qua bezoekersaantallen de grootste bedrijfswagenbeurs van Europa is. Dit bleek uit de presentatie van beursmanager Roelant Groen van RAI Amsterdam die uitgebreid de resultaten van de exposanten- en bezoekers-enquête inging.

Met de support van de exposanten werkt beursorganisator RAI Amsterdam nu aan het uitwerken van de 2017-plannen om in de loop van 2016 te starten met de voorbereidingen. Onder andere de IAA2016 zal ook gebruikt worden om nog meer exposanten naar Amsterdam te trekken.

Meer informatie: Remco Tekstra