Motorplatform lanceert campagne ‘Graag Gezien!

17-03-2016

Vandaag is op de pier van Scheveningen het startsein gegeven voor een landelijke zichtbaarheidscampagne voor motorrijders.

In de landelijke zichtbaarheidscampagne “Graag Gezien!” ligt de nadruk op zien en gezien worden. Deze wordt gedragen door een web-commercial.

Aandacht voor verbetering van de verkeersveiligheid van motorrijders blijft belangrijk. Deze campagne is een van de toezeggingen uit Actieplan Verbetering Verkeersveiligheid Motorrijders van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Wanneer weggebruikers zich meer bewust zijn van de aanwezigheid van motorrijders in het verkeer, heeft dit een positief effect op het verminderen van verkeersongevallen.

Lancering
De lancering van de campagne was vandaag om 13.00 op De Pier in Scheveningen, in het bijzijn van alle organisaties aangesloten bij het Motorplatform. Toelichting en achtergrondinformatie werd gegeven door Patrice Assendelft (directeur KNMV), Felix Cohen (directeur VVN) en Gerard Tertoolen (De Verkeerspsycholoog GTi).

De bijbehorende web-commercial vindt u op www.motorplatform.nl en wordt daarnaast ondersteund met een radiocampagne op 100% NL en Facebook.

Over het Motorplatform
Het Motorplatform wordt gevormd door vertegenwoordigers van de overheid, belangenorganisaties en verkeersveiligheidsorganisaties. De doelstelling van het Motorplatform is om de verkeersveiligheid voor motorrijders en hun omgeving zodanig te verbeteren dat het aantal motorongevallen verder vermindert. Het motorplatform bestaat uit: ANWB, BOVAG, Bureau Verkeershandhaving OM, het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR), de Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclub (FEHAC), Korps landelijke politiediensten, de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV), het LOOT (Landelijk Overleg Orgaan Toerclubs), de Motorrijders Actie Groep (MAG), het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Motorsport Organisatie Nederland (MON), de Politieacademie, RAI Vereniging, RDW, het ROV Oost-Nederland, de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) en Veilig Verkeer Nederland (VVN).

Meer informatie: Gemma Warmerdam