55 leden onder de indruk van Estepe

24-03-2016

De afgelopen jaren organiseert de afdeling SV en het Aftermarket Platform van Autovak een gezamenlijk ledenbijeenkomst. Op 22 maart was Estepe in het Brabantse Heesch de gastheer. En dat viel in de smaak getuige een uitstekende opkomst van bijna 60 deelnemers.

Met veel enthousiasme namen eigenaren Jan Hurkmans en Dort-Jan van Boxtel ons mee in de ontwikkeling die Estepe de afgelopen jaren heeft doorgemaakt.

Van een bedrijf dat aanpassingen aan vrachtwagens rechtstreeks aan dealers en eindklanten verkocht is men nu vooral een partner van alle truckmerken om OEM-aanpassingen te leveren. Ze doen dit onder het motto ‘More truck’: ze voegen iets toe aan de truck wat buiten de mogelijkheden van de truckmerken ligt maar men wel graag als OEM wil leveren.

Een sprekend voorbeeld is een Volvo met een gehalveerde cabine voor toepassing in de luchthavencatering. Na een intensief R&D-proces wordt deze nu in serieuze aantallen over heel Europa verkocht via de Volvo-verkoopkanalen, maar ‘made in Heesch’. Bij de rondleiding bleek de veelzijdigheid van het bedrijf: verlaagde cabines, extra assen, en dat allemaal met een professionaliteit en enthousiasme dat zeer aanstekelijk werkt.

Als toegift gaven Rico Luman en Michiel Bremmers van ING lease ons alvast een sneak preview van het tweede deel van het ING truck- en trailerreport dat eind maart wordt gepubliceerd. En om al deze informatie te verwerken werd er natuurlijk afgesloten met een netwerkborrel waarbij de gastheren zich van hun beste kant lieten zien.

Meer informatie: Ilse Bartels