Wout Benning nieuwe beleidsadviseur RAI Vereniging

26-05-2016

Per 1 juni treedt Wout Benning in dienst van RAI Vereniging als beleidsadviseur duurzaamheid en techniek binnen de afdeling Belangenbehartiging.

Wout Benning

Wout Benning was, als adviseur techniek & innovaties bij Mercedes-Benz Nederland, voor RAI Vereniging al een goede bekende; hij had in die functie immers veel contact met onze medewerkers en met voor ons belangrijke instanties zoals de RDW en het ministerie van IenM.

Wij zijn heel blij met de komst van deze expert in automotive techniek en innovaties, want dat is de komende tijd zeer relevant met thema’s als de nieuwe WLTP-testcyclus die ook in Nederland wordt ingevoerd en verdere verduurzaming van het wagenpark.

Bij Mercedes-Benz Nederland was Wout tevens nauw betrokken bij connectivity en autonoom rijden, en juist dit zijn thema’s die voor RAI Vereniging de komende jaren bijzonder relevant zijn. Tot slot heeft hij niet alleen zeer ruime ervaring met personenauto’s, maar is hij ook bekend met bestel- en vrachtauto’s.

Wout zal, met zijn grote expertise, ervaring en netwerk, een belangrijke bijdrage gaan leveren aan de behartiging van de belangen van alle afdelingen van RAI Vereniging.

Met zijn komst is de vacature vervuld die was ontstaan door het vertrek van Jaap Tuinstra, die recent als manager public affairs in dienst trad bij PON.

Meer informatie: Cees Boutens