Geslaagde SV-ledenreis naar Istanbul

03-06-2016

Vorige week reisde een gevarieerd en geanimeerd gezelschap van SV-leden naar Istanbul. De jaarlijkse ledenreis was door het verplaatsen van de Comvex een half jaar uitgesteld. ‘Wat in het vat zit, verzuurd niet’, bleek weer een waar gezegde.

vlag Turkije

Op de vakbeurs COMVEX in Istanbul was het in de vroege uurtjes nog erg rustig. Als internationaal gezelschap werden wij bijzonder warm onthaald door de beursorganisatie.

Het bleek uiteindelijk een prima beurs voor lichte en zware bedrijfswagens, bussen en componenten.

Het bedrijfsbezoek aan Tirsan/Kässbohrer was een lange dag maar buitengewoon imposant. Ook daar werden wij met veel enthousiasme ontvangen en werden kosten nog moeite gespaard om ons alles te vertellen en te laten zien. De fabriek was immens, we raakten er niet uitgekeken. De precisie waarmee in de fabriek gewerkt wordt, en hoe netjes en gestructureerd dat gebeurt, was opvallend.

Consul-Generaal Robert Schuddeboom heette ons welkom op Palais de Hollande, de Nederlandse Ambassade in Istanbul. Het was een interessante ‘meet & greet’, in de kerk op de ambassade. Wij kregen een waardevolle inkijk in Turkse gebruiken en zakendoen. Daarbij was ook volop ruimte om te praten over het economische klimaat en de invloed van de recente politieke ontwikkelingen.

Het programma was aangevuld met bezoeken aan uitstekende restaurants met dito uitzicht en hier en daar ruimte voor een informeel programma, om zeker ook iets van deze bijzondere stad mee te pakken.

Kortom: de reis was bijzonder geslaagd, met een mooi programma en de deelnemers hebben de onderlinge banden uitstekend kunnen aanhalen.

Op dus naar de volgende ledenreis!

Meer informatie: Ilse Bartels