Coalitie ‘Mobiel Nederland’ groeit

10-06-2016

Steeds meer partijen ondersteunen onze oproep om in de toekomst meer geld vrij te maken voor infrastructuur.

snelweg

Nadat vorige week de Tweede Kamer om een kabinetsreactie heeft gevraagd op de 'brandbrief' van "Mobiel Nederland", hebben meer partijen uit het vervoersveld zich aangesloten bij de oproep.

Ook de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA), de Nederlandse Vereniging van Binnenhavens, het Landelijk Veren Platform, de Vereniging Nederlandse Cargadoors als ook stedelijke vervoersbedrijven HTM, GVB en RET onderschrijven nu de oproep aan de politiek om meer te investeren in infrastructuur om Nederland ook in de toekomst bereikbaar te houden.

Inmiddels steunen dus 31 landelijke en lokale organisaties de oproep aan de politiek om meer aandacht te geven aan mobiliteit en geld te investeren in vervoer.

Interactief gesprek
Op 20 mei jl stuurde een coalitie van 24 organisaties, waaronder uiteraard RAI Vereniging, minister-president Rutte een brief met de oproep om meer te investeren in infrastructuur. D66-kamerlid Stientje van Veldhoven wil naar aanleiding van deze brief een interactief gesprek over de mobiliteit van Nederland organiseren met spelers uit het veld en betrokken Kamerleden. Dit zou dan na de zomer in de Tweede Kamer plaats moeten vinden.

Briefing CPB
Een meerderheid van de fracties in de Tweede Kamer wil echter eerst een besloten toelichting van het Centraal Planbureau over de mobiliteit van de toekomst, voordat zij over een vervolgdiscussie beslissen. Met een technische briefing op 15 juni aanstaande zal het CPB de Tweede Kamer inlichten.

Meer informatie: Cees Boutens