Bijeenkomst over recalls

08-09-2016

Op 16 september organiseert de RDW met RAI Vereniging een bijeenkomst over recalls.

RDW logo

De laatste jaren hebben terugroepacties een steeds prominentere rol gekregen bij de voertuigveiligheid.

Terugroepacties dragen aanzienlijk bij aan de Nederlandse voertuigveiligheid. Het aantal terugroepacties stijgt elk jaar en in de media is er regelmatig over te lezen.

Zo maakte de redactie van Nieuwsuur nadere studie van recalls en stelde in een nieuwsitem in juni over het aantal rondrijdende auto’s met een nog openstaande recall. Daarin kwam ook onze voorzitter Steven van Eijck aan het woord.

De RDW en RAI Vereniging vinden het belangrijk dat het terugroepactieproces continue verbeterd wordt, om bij te dragen aan een zo hoog mogelijk voertuigveiligheidsniveau. Zij nodigen belanghebbenden daarom uit voor een bijeenkomst om verbetervoorstellen te delen.

In deze bijeenkomst, bedoeld voor leden van de afdelingen Auto's en Gemotoriseerde Tweewielers, is ruimte om in een open discussie mee te denken over waar wij het terugroepactieproces kunnen verbeteren, met als doelstelling om een zo’n hoog mogelijk percentage van voertuigen te realiseren dat is hersteld.

De bijeenkomst zal plaatsvinden op 16 september 2016 tussen 12:00 uur en 17:00 uur in het Van der Valk Hotel in Nootdorp. Om 12:00 uur zal er een lunch klaar staan waarna we om 13:00 uur beginnen met de bijeenkomst.

Voor aanmelden en meer informatie: Kees Pereboom