Motorplatform lanceert deel 2 campagne ‘Graag Gezien!’

12-09-2016

In maart dit jaar is het startsein gegeven voor de landelijke zichtbaarheidscampagne voor motorrijders 'Graag Gezien!'. Vandaag is deel 2 daarvan gelanceerd.

Aandacht voor verbetering van de verkeersveiligheid voor motorrijders blijft onverminderd belangrijk.

De campagne ‘Graag gezien’! is één van de toezeggingen uit Actieplan Verbetering Verkeersveiligheid Motorrijders van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Wanneer weggebruikers zich meer bewust zijn van de aanwezigheid van motorrijders in het verkeer, heeft dit een positief effect op de vermindering van verkeersongevallen.

Lancering
Vandaag is deel 2 van deze campagne gelanceerd. Met een radiocampagne op 100% NL en een Facebook-campagne. Beide web-commercials hebben dezelfde hoofdpersoon, die zich weer opvallend in het verkeer begeeft. De filmpjes vindt u uiteraard ook op www.motorplatform.nl.

Over het Motorplatform
Het Motorplatform wordt gevormd door vertegenwoordigers van de overheid, belangenorganisaties en verkeersveiligheidsorganisaties. De doelstelling van het Motorplatform is om de verkeersveiligheid voor motorrijders en hun omgeving zodanig te verbeteren dat het aantal motorongevallen verder vermindert. Het motorplatform bestaat uit: ANWB, BOVAG, Bureau Verkeershandhaving OM, het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR), de Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclub (FEHAC), Korps landelijke politiediensten, de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV), het LOOT (Landelijk Overleg Orgaan Toerclubs), de Motorrijders Actie Groep (MAG), het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Motorsport Organisatie Nederland (MON), de Politieacademie, RAI Vereniging, RDW, het ROV Oost-Nederland, de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) en Veilig Verkeer Nederland (VVN).