Leden RAI Aftermarket Platform klaar voor Bevoegdheidsverlenging tachograaftechnicus

16-09-2016

Vanaf 1 januari 2017 hebben medewerkers die tachografen installeren, kalibreren en controleren de bevoegdheid Tachograaftechnicus nodig. De tachograafleveranciers hebben de daarvoor benodigde opleiding klaar staan.

digitale tachograaf

Vóór 1 januari 2017 moeten medewerkers dus het examen ‘Bevoegheidsverlenging tachograaftechnicus’ hebben behaald om deze werkzaamheden te mogen blijven uitvoeren.

Na het behalen van de bevoegdheid Tachograaftechnicus ontvangen zij een bevoegdheidspas met bijbehorende pincode. Deze is nodig om vanaf 1 januari 2017 voertuigen af te melden in het RDW-register.

Een en ander wordt toegelicht in de brieven van de RDW die u hiernaast kunt downloaden.

C.A.S.U. en VDO zijn er klaar voor!
De training die nodig is voor dit examen kan gevolgd worden bij de tachograafleveranciers C.A.S.U. Utrecht BV en VDO-Continental Automotive Trading NL. Zij hebben een volledige training ingericht en exameninstituut IBKI zorgt voor voldoende examencapaciteit. Trainingen en examens worden ook op locatie aangeboden.

“Beide bedrijven zijn duidelijke koplopers in de branche en deze training zal een verdere bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid van de chauffeurs en weggebruikers,” aldus Jeroen van de Braak, manager RAI Aftermarket Platform.