CLEPA Board of Directors stelt in Parijs prioriteiten vast

30-09-2016

Afgelopen woensdag 28 september kwam de CLEPA Board of Directors in Parijs bijeen aan de vooravond van de ‘Mondial de l'Automobile 2016’. Daar stelden zij de politieke agenda van de Europese automotive leveranciers voor de komende maanden op.

Roberto_Vavassori_CLEPA

De CLEPA-leden bevestigden hun commitment met de volgende prioriteiten: verdere reductie CO2-emissies na 2020, Real Driving Emissions (RDE)-testen, toegang tot data en connected en autonoom rijden. De automotive toeleveranciers ondersteunen de transitie naar lage-emissie mobiliteit en willen eraan werken om het potentieel van connectivity en autonoom rijden ten volle te benutten in het wegvervoer.

CLEPA-voorzitter Roberto Vavassori vertelt: “De niet eerder vertoonde evolutie in mobiliteit, zowel in de vraag van consumenten als in beleid en regelgeving, onderstreept het belang van krachtig handelen in onze branche. Automotive leveranciers zullen hun bijdrage leveren in volledige overeenstemming met de doelstellingen van de EU en de toegenomen verwachtingen van burgers bij schonere, veiligere en ‘connected’ mobiliteit.

Technologisch leiderschap
Bestaande technologische mogelijkheden, en degene die nu in ontwikkeling zijn, maken een ‘quantum leap’ mogelijk die zal zorgen voor een nieuw Europees mobiliteitsmodel.” CLEPA onderstreept ook dat zijn leden een belangrijke rol hebben in technologisch leiderschap en daarmee in de Europese concurrentiekracht.

De CLEPA board, waarin wij vertegenwoordigt zijn door Eddy van der Vorst, verwelkomt daarom de inspanningen van de Europese Commissie op deze terreinen. Ondertussen ontwikkelen de Europese leveranciers doorbraaktechnologiën die ervoor zorgen dat voertuigen met elkaar en met de omgeving kunnen communiceren. Dat brengt veel voordelen, zoals meer verkeersveiligheid, het terugdringen van emissies en minder filevorming.

Tot slot werd stilgestaan bij de aanstaande zakelijke topontmoeting JAMA-CLEPA 2016, op 27-28 oktober in Venetië. Deze wordt georganiseerd samen met de Japanese Automobile Manufacturers Association (JAMA) en de Italiaanse National Association of Automotive Industries Sector (ANFIA).

Meer informatie: Jeroen van de Braak