Laatste kans inschrijving Automotive Innovation Award

30-09-2016

De organisatie van de Automotive Innovation Award daagt de sector uit om alle innovaties die mobiliteit slimmer, schoner of efficiënter maken aan te melden voor de verkiezing.

Automotive Innovation Award

De eerste inschrijvingen zijn veelbelovend!

Uit het niveau van de inschrijvingen blijkt eens te meer dat de Nederlandse automotive sector zich heeft ontwikkeld tot een echte kennis- en innovatiesector die zowel nationaal als internationaal groot aanzien heeft.

Inschrijven kan nog tot en met 15 oktober 2016.

Er zijn dit jaar drie categorieën: Technology, Services en Challenging Concepts. Een vakkundige jury beoordeelt de inzendingen op hun innovatieve waarde, impact op mobiliteit, economisch rendement en toepasbaarheid.

Jury
In de jury zitten naast juryvoorzitter Jan Peter Balkenende ook Paul van den Avoort (Director Mobility and Logistics TNO), Mark Frequin (Directeur Generaal Bereikbaarheid Ministerie van Infrastructuur en Milieu), Marga de Jager (Directeur Vereniging en Marketing ANWB), Pim van der Jagt (Managing Director Ford Research Center Aachen) en Dariu Gavrila (Professor Intelligent Vehicles TU Delft en voorheen Principal Scientist in de Environment Perception afdeling bij Daimler R&D).

In december maakt de jury de genomineerden bekend. De ontknoping vindt plaats tijdens een feestelijk automotive innovatiediner op 13 februari 2017.

Podium
De vijf initiatiefnemers van de Automotive Innovation Award (RAI Vereniging, BOVAG, LeasePlan Nederland, AutomotiveNL en Roland Berger) willen met de prijs de innovatiekracht van de sector verder versterken en bekend maken bij een breder publiek. Achterliggend doel is kennisdeling, krachtenbundeling en het stimuleren van de publiek-private samenwerking binnen de automotive sector.

Inschrijven voor de Automotive Innovation Award kan op www.automotiveinnovationaward.nl. Daar vindt u ook de categorieën en de beoordelingscriteria waar de inzendingen aan moeten voldoen.

Deelname aan de AIA staat onder andere open voor voor fabrikanten, retailers, importeurs, opleidingsinstituten, toeleveranciers, (financiële) dienstverleners, technologiebedrijven, brancheorganisaties en overheden.