BOVAG brengt belang RDC onder bij Bovemij

10-10-2016

BOVAG heeft besloten het BOVAG-belang van 69 procent in RDC Group BV onder te brengen bij Bovemij NV. RAI Vereniging blijft voor 31 procent aandeelhouder.

RDC logo

Voor RDC biedt nauwe samenwerking met een strategische partner als Bovemij meer kansen dan stand alone opereren in de markt.

Er zullen gezamenlijke producten en diensten voor de mobiliteitsmarkt ontwikkeld worden. Bovendien kan Bovemij RDC ondersteunen met investeringen om verder te groeien. Bovemij kan de kennis, expertise, het netwerk en de systemen van RDC goed gebruiken bij de uitvoering van haar strategie, gericht op de behoeftes van de mobiliteitsbedrijven.

Naast BOVAG is RAI Vereniging de enige andere aandeelhouder in RDC; RAI Vereniging bezit 31 procent.

Bovemij, een dochteronderneming van BOVAG, is de financieel dienstverlener van de mobiliteitsbranche in verzekeringen, financieringen en rechtshulp.

RDC Group BV is een full service branche-informatiseerder en ICT-dienstverlener; van APK tot voorraadbeheer en van taxatie tot marktanalyse. RDC helpt de mobiliteitsbranche, waaronder autodealers, garagebedrijven en importeurs om hun klanten beter te bereiken, te bedienen en te behouden. RDC ondersteunt deze bedrijven met behulp van bestaande en nieuwe data.