Eerste Wielermiddag uitstekend ontvangen

13-10-2016

Op vrijdagmiddag 7 oktober was het gloednieuwe clubhuis van WV Amsterdam startplaats voor een nieuwe ledenactiviteit: de RAI Vereniging Wielermiddag. Bij deze eerste editie verschenen ongeveer 30 liefhebbers (m/v) aan de start.

Je kunt niet altijd tegen een klein balletje slaan en ook onder onze leden zijn veel fervente wielrenners. Zo ontstond het idee om, voor leden van alle geledingen van RAI Vereniging, een middag te organiseren waarbij je op een informele manier je collega’s leert kennen en en passant ook nog serieus bezig kunt zijn met wielrennen.

Niet voor niks staat sinds 1893, en nog steeds onverminderd, de R in RAI voor Rijwiel, dus alle reden om dat te gebruiken voor een onvervalst stukje fiets-educatie.

Clinic
Gehuld in een RAI fietsshirt volgden de deelnemers een fietsclinic met ex-prof en wereldkampioen ploegentijdrit Gerrit de Vries. Deze gaf de wielrenners nuttige tips over de oer-Hollandse kunst van het waaierrijden wat ook ter plekke in praktijk werd omgezet.

Kopje
Tweede deel van de middag bestond uit een toertocht door de omgeving waarbij het fameuze (...) Kopje van Bloemendaal als scherprechter niet ontbrak. Het gezelschap liet zich graag uitdagen tot een bescheiden krachtmeting op het korte maar krachtige ‘Kopje’ die glansrijk werd gewonnen door een medewerker van een bekende fietsfabrikant uit Dieren.

Bij de toer was er ruimte voor ervaren en minder ervaren wielrenners, want daar werd in de begeleiding op ingespeeld. Vanzelfsprekend was er na de meet ruimte voor terugkijken, netwerken, met een hapje en een drankje in het clubhuis van WVA bij het Velodrome.

Nieuwe ronde?
Organisator Remco Tekstra vertelt: “Wielrennen was altijd al populair, maar de laatste paar jaar zie je toch een sterke groei van deze liefhebberij. Zo kwamen we op onze collectieve stand op de Bauma op het idee voor de Wielermiddag. Als we afgaan op de reacties na afloop, lijkt het meer dan waarschijnlijk dat we vaker een peloton RAI-leden gaan vormen. Mocht u deze ronde gemist hebben, maar er een volgende keer zeker bij willen zijn, stuur dan gerust alvast een mailtje.”

Veel dank aan WV Amsterdam en KS Sportswear!

Meer informatie: Remco Tekstra