Marktinformatie
Busstatistieken over 2019

7 januari 2020

Recent is het bekende overzicht van de Nederlandse registraties van bussen in 2019 beschikbaar gekomen.

statistieken

De markt voor bussen is altijd erg bewegelijk. En we weten inmiddels ook dat dat vrijwel altijd terug te voeren is op het segment OV: door de concessies is het hollen of stilstaan en afgelopen jaar was er één in de eerste categorie.

Bij de afzet van OV-bussen werd een plus genoteerd van 110%. Bij de touringcars daalde het aantal registratie juist, met ruim 21%. De totale markt van OV-bussen en touringcars sloot 2019 af met +51% ten opzichte van 2018.

Download

Wij werken al lang samen met Chatrou CME solutions om het onderscheid tussen OV-bussen en touringcars in de statistieken aan te brengen. Uit de reguliere RDW-cijfers komt dit namelijk niet naar voren, maar in de download hieronder (inloggen, alleen voor leden) treft u alle details aan van de Nederlandse registraties van bussen met een GVW >8t in 2019.

Remco Tekstra
Sectiemanager RAI CarrosserieNL