Jantina Woudstra nieuwe directeur RDW

5 januari 2022

Jantina Woudstra volgt per 1 april 2022 Ab van Ravestein op als algemeen directeur van de RDW en is benoemd voor 4 jaar.

Woudstra past goed bij de RDW vanwege haar ervaring, achtergrond, kennis en persoonlijkheid. Momenteel is zij werkzaam als directeur Netwerkontwikkeling & -Ontwerp, verantwoordelijk voor de dienstregeling van NS. Ze is daarmee bekend met de wereld van mobiliteit.

De afgelopen jaren heeft Jantina Woudstra in haar functies ervaring opgedaan met mobiliteitsvraagstukken, complexe omgevingen en politiek-bestuurlijke verhoudingen. Jantina: “Van rijdende treinen naar het wegverkeer. Ik kijk er naar uit om een ander deel van de mobiliteitswereld te leren kennen. Om bij te mogen dragen aan ‘iedereen veilig en vertrouwd op weg’. De RDW is een mooie organisatie en daar mag ik vanaf april deel van uitmaken. Ik heb er zin in!”

Mariёtte Hamer, voorzitter van de raad van toezicht van RDW, noemt Woudstra toegankelijk, open en communicatief. "Ze is klantbewust en een teamspeler met een goed en stevig netwerk. Ze schakelt goed tussen verschillende soorten gesprekspartners en zoekt naar samenwerking."