Grootste internationale EV-vakbeurs in Oslo met Nederlands paviljoen

13 mei 2022

In Oslo vindt van 11 tot en met 15 juni 2022 het Electric Vehicle Symposium (EVS35) plaats. Dit is het grootste symposium met vakbeurs ter wereld op het gebied van elektrisch vervoer. Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) heeft, samen met diverse partijen, het initiatief genomen om in het Norway Convention Center in Oslo een Nederlands paviljoen te organiseren.

Tot de partijen die het Nederlands paviljoen mogelijk maken behoren: de ministeries van Infrastructuur en Waterstaat en Buitenlandse Zaken, het Trade & Innovate NL netwerk, de Nederlandse ambassade in Oslo, de gemeenten Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en het publiek-private samenwerkingsverband Formule E-Team.

Nederlands paviljoen
Thema van het paviljoen is 'Zero Emission Transport'. Hier presenteren Nederlandse bedrijven, kennisinstellingen en overheden zich internationaal op het gebied van zero-emissie mobiliteit, en specifiek elektrische mobiliteit. Het paviljoen geldt als dé ontmoetingsplek voor bedrijven en het houden van netwerkgesprekken met relaties. Speciaal  ingerichte zitjes maken het mogelijk om met twee personen of in een klein groepje overleg te voeren. De focus van het Nederlandse paviljoen ligt op de volgende thema’s: bussen, laadinfra en slim laden, lichte elektrische voertuigen (LEV's), batterijen, logistiek, luchtvaart en maritiem.

Deelname en kosten
Deelname aan het Nederlandse paviljoen kost per organisatie € 500,- exclusief btw. Daarvoor ontvangt u:

• Deelname aan het Nederlands paviljoen, inclusief logo van uw organisatie op het scherm op het paviljoen;
  • 25 procent korting op het toegangsticket voor de conferentie op EVS als u een conference-ticket koopt;
  • Matchmaking met andere organisaties en een bezoek aan andere landenpaviljoens op EVS;
  • De mogelijkheid tot het gebruiken van een extra zaal om daar presentaties of pitches te organiseren;
  • Een borrel op het paviljoen, georganiseerd door de Nederlandse ambassade;
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan de hackathon;

Het Electric Vehicle Symposium vindt plaats op het Norway Convention Center
Messeveien 8, 2004 Oslo.

Informatie over tickets en de prijzen is te vinden op de website van EVS.

Aanmelden voor deelname aan het Nederlands paviljoen kan via RVO of neem contact op met Els Rutten, projectleider Nederlands Paviljoen.

Meer informatie over de beurs vindt u op de website van EVS35