Congres ‘Innovatieve Mobiliteitsconcepten’ werpt blik op de toekomst

26-01-2015

Zelfrijdende auto’s, de opkomst van big data, oplichtende wegen, handige apps, het maximaal benutten van multimodaal vervoer en andere nieuwe mobiliteitsconcepten. Dit is slechts een greep uit de vele onderwerpen die op 26 maart aan de orde komen tijdens het congres ‘Innovatieve Mobiliteitsconcepten’ dat het Nederlands Instituut voor de Bouw (NIB) in samenwerking met Infrasite.nl in de Rotterdamse Doelen organiseert.

Congres innovatieve mobiliteitsconcepten

Tijdens deze conferentie staan mobiliteitsconcepten voor de toekomst centraal: innovatieve, duurzame en goed doordachte plannen moeten er voor zorgen dat personen of goederen in de toekomst op een slimme en rendabele manier van A naar B verplaatst kunnen worden.

Om de deelnemers maximaal te kunnen inspireren kent het congres een viertal programmadelen: een inhoudelijk gedeelte met keynote sprekers, co-creatie sessies, ontbijt- en lunchsessies en toekomstdebatten.

Mobiliteitsexperts
Voor het congres is een keur aan interessante mobiliteitsexperts geselecteerd. Als dagvoorzitter treedt Geert Kloppenburg op, expert in duurzame mobiliteit, concepten en innovatie. Hij is onder andere nauw betrokken geweest bij de introductie van elektrisch vervoer in Nederland, lid van het Formule E-team en zeer actief op het gebied van nieuwe concepten, zoals Uber en verschillende deelauto-initiatieven zoals car2go. Daarnaast is hij bedenker van Low Car Diet en heeft hij veel ervaring in het goederenvervoer.

Gastsprekers
Gastsprekers zijn onder andere: Carlo van de Weijer, hoofd afdeling smart mobility van TU Eindhoven, die zijn visie geeft op de mobiliteit in 2050; Marco Knitel, operations manager van Uber Nederland; Michiel Muller, oprichter van Route Mobiel en Tango, Hans Peters, commercieel directeur van NS Reizigers en Sander Klous, hoogleraar Big Data Ecosystems for Business and Society van de Universiteit van Amsterdam.

Inspiratiesessies/toekomstdebatten
Het middagprogramma omvat inspiratiesessies en 3 toekomstdebatten: 1) Hoe gaan personen in 2050 van A naar B? 2) Waar liggen kansen voor de keten? 3) Hoe gaan we deze kansen benutten? Tot slot besteedt het congres uitgebreid aandacht aan het belang van big data voor de toekomst van mobiliteit. Aan bod komen de steeds grotere rol van big data in het dagelijks verkeer, nieuwe regels voor het eigendom van big data vanuit Europa en de gevolgen voor Nederland en de mobiliteitssector.

Korting leden RAI Vereniging
Het congres is bestemd voor alle relevante opdrachtgevers en opdrachtnemers in de mobiliteitssector (CEO’s, bestuurders, directeuren, projectmanagers, projectleiders, beleidsmedewerkers, adviseurs etc. Omdat RAI Vereniging mediapartner is van het congres, geldt voor leden van RAI Vereniging een speciale korting van 20% op deelname. Dit betekent dat zij geen 365,- euro (excl. BTW) betalen, maar 292,- euro (excl. BTW). Dit bedrag is incl, koffie, thee, lunch en een borrel. Daarnaast ontvangen zij een waardevol naslagwerk.

Leden van RAI Vereniging die van deze speciale korting gebruik willen maken kunnen zich hier aanmelden

Meer info over het congres vindt u op: www.bouw-instituut.nl/bouw/innovatieve-mobiliteitsconcepten/