Part-One bundelt krachten in gecombineerde logistiek

15-12-2014

Part-One, het online portal naar merkoriginele onderdelen, waarbij de merkonafhankelijke autobedrijven originele onderdelen online kunnen bestellen bij een merkdealer, is volop bezig de activiteiten uit te breiden.

Part-One

Zo is onlangs in de regio Roosendaal het project ‘gecombineerde logistiek’ gestart, waarbij 12 dealers van verschillende merken (ook niet Part-One merken) de logistiek in deze regio richting hun schadebedrijven en merkonafhankelijke garagisten verzorgen.

Via Part-One, een initiatief van afdeling Auto’s van RAI Vereniging, ondersteund door verschillende importeurs in Nederland, kunnen garagebedrijven op eenvoudige wijze, 24 uur per dag en 7 dagen per week, online originele onderdelen opgezocht en besteld worden.

De lokale merkdealer zorgt daarbij voor de distributie en snelle service en vervult dus feitelijk de rol van grossier.

Uitrol in Nederland
Om de efficiency en snelheid van het systeem nog verder te verbeteren heeft Part-One, in navolging van een succesvolle pilot in de regio Waalwijk met 16 merkdealers, besloten het initiatief om te komen tot een gecombineerde logistiek verder over Nederland uit te rollen.

“In Roosendaal hebben inmiddels 7 merkdealers en 5 niet Part-One merken hun logistieke krachten gebundeld”, vertelt Bob Smit van Part-One. Het is de bedoeling dat dit over niet al te lange termijn ook in de regio’s Arnhem en Utrecht gaat gebeuren.”

Een en ander moet volgens hem leiden tot een grotere efficiency en een hogere bezorgsnelheid. “Dit bereiken we doordat er één auto in het gebied naar het merkonafhankelijke bedrijf rijdt, die in een keer voor alle merken de bestelde onderdelen bezorgt. Dat gebeurt twee keer per dag, waarbij de bezorgkosten gratis zijn.”

1.300 gebruikers
Part-One, dat eind 2009 is opgericht, wil uitgroeien tot een onderdelenplatform voor merkimporteurs, merkdealers, onafhankelijke garagisten, schadeherstelbedrijven, fleetowners en betrokken belangenverenigingen. Inmiddels heeft Part-One meer dan 1.300 gebruikers.

Meer info over Part-One vindt u op www.partone.nl of per mail aan info@partone.nl.