Jaap Merkus nieuwe voorzitter afdeling Fietsen

02-04-2014

Tijdens de ledenvergadering op 2 april heeft afdeling Fietsen van RAI Vereniging Jaap Merkus (Gazelle) benoemd tot haar nieuwe voorzitter. Hij volgt René Takens op. Het bestuur verwelkomt tevens een nieuw bestuurslid: Pieter Jan Rijpstra (Koga).

Jaap Merkus

Nadat René Takens (Accell) de rol van voorzitter van de afdeling Fietsen maar liefst 11 jaren met zeer grote inzet heeft vervuld, droeg hij tijdens de ledenvergadering vanmiddag de hamer over aan Jaap Merkus (Gazelle). Als voorzitter zal Merkus de afdeling ook in het hoofdbestuur van RAI Vereniging vertegenwoordigen.

Krachtig fietsgeluid
Jaap Merkus: “Kerntaak van RAI Vereniging is de belangenbehartiging en het laten horen van de publieke stem van fabrikanten en importeurs van fietsen, fietsonderdelen en fietsaccessoires. Naast merkspecifieke zaken is het van belang het collectief in het oog te houden. Als nieuwe voorzitter en vanuit mijn functie van CEO bij Gazelle wil ik me de komende jaren sterk maken voor een krachtig fietsgeluid. Zowel op het Nederlandse als op het Europese speelveld.”

Bestuurssamenstelling
De Accell-deelname in het bestuur wordt nu ingevuld door Wouter Jager, directeur Commercie en Ontwikkeling van Accell Nederland. Jager zat al eerder in het bestuur namens Koga, maar door zijn nieuwe functie in het concern vertegenwoordigt hij nu dus Accell. Pieter Jan Rijpstra, commercieel directeur van Koga, is benoemd als nieuw bestuurslid. Hij vertegenwoordigt de fietsfabrikanten en –importeurs.

Meer informatie: Mark van Dansik, 06-22476326