BedrijfsautoRAI 2015 trekt 18 procent meer bezoekers

26-10-2015

De 31e editie van de BedrijfsautoRAI liet duidelijk zien dat het wegtransport en de logistieke dienstverlening zich in beter weer bevindt. Het enthousiasme voor trucks, trailers, bestelauto’s en telecommunicatieproducten was in RAI Amsterdam duidelijk merkbaar. Maar liefst 55.268 professionals brachten een bezoek aan de beurs.

BedrijfsautoRAI2015_bezoekers

Een stijging van ruim 18 % ten opzichte van de vorige editie, die in 2012 plaatsvond.

Naast heel veel nieuwe producten was er voor bezoekers ook veel praktische kennis te halen in het InnovationLAB, het EVO Theater en het TLN Theater. BedrijfsautoRAI 2017 vindt plaats van 17 tot en met 21 oktober in RAI Amsterdam.

Zaken doen
De BedrijfsautoRAI kwam volgens velen op een prima tijdstip. Het consumentenvertrouwen in de economie stijgt en ondernemers in de transportsector willen weer investeren. Niet alleen wordt bestaand materieel nu vervangen, maar ondernemers plaatsen ook bestellingen voor extra materiaal. Deelnemers aan de beurs merkten dit duidelijk. Ludo de Mots van Ford bedrijfswagens: “Wij hebben vele goede gesprekken gevoerd met geïnteresseerde ondernemers die weer willen investeren.”

Scania verkoopdirecteur Jan de Vries was meer dan tevreden: “Wij kijken terug op een uitstekende beurs met een hoge kwaliteit van de bezoekers”. Wim Meerens van Iveco: “Het is weer ouderwets druk, chapeau voor de organisatie.”

Opbouwindustrie
Ook de trailerbouwers en aanbieders van onderdelen & accessoires toonden zich zeer tevreden. Met name de nieuwe indeling van de beurs, waarbij de truckmerken verspreid over de hallen stonden, heeft voor veel goede zaken gezorgd. Edward Verhoeve van Carrosseriefabriek HEIWO, aanwezig met een aantal innovaties, heeft er weinig woorden voor nodig: “Absoluut voor herhaling vatbaar”, Tcom Telematics directeur Michael Verweij sprak over een “goede RAI met hoge kwaliteit bezoek” en Olaf Griffioen van nieuwkomer Dynnox zag de BedrijfsautoRAI als de “perfecte plek om in korte tijd ons product bij de doelgroepen bekend te maken.” Griffioen was met name positief verrast door de vele buitenlandse geïnteresseerden die hij sprak.

Geslaagde samenwerking TLN en EVO
Ook EVO en TLN zijn enthousiast over de samenwerking met BedrijfsautoRAI 2015. Peter Muller van Transport & Logisitiek Nederland spreekt van een zeer geslaagde beurs: “Veel van onze leden hebben de beurs en kennissessies bezocht. Dit smaakt naar meer. Nu al ontstaan er bij ons ideeën om de volgende BedrijfsautoRAI nog aantrekkelijker en completer te maken”.  Ook Sander Nieuwenhuizen van EVO is positief richting de toekomst: “De samenwerking met de RAI smaakt absoluut naar meer. EVO heeft de bestelauto en het magazijn een centrale plek kunnen geven op de BedrijfsautoRAI, en vele vragen van ondernemers kunnen beantwoorden. We zitten alweer vol ideeën”.

Relatie-evenement
Voor RAI Vereniging was de beurs ook een zeer geslaagd relatie-evenement, waarvoor het InnovationLab fungeerde als 'epicentrum'. Daar verzorgden wij onder meer master classes en ontmoetten we vele relaties, beleidsmakers en andere stakeholders.

Editie 2017
Ook de algemeen voorzitter van RAI Vereniging Steven van Eijck is enthousiast: "Ik ben uiterst tevreden over de bezoekersaantallen en de reacties van zowel het publiek als exposanten over deze editie van BedrijfsautoRAI. We hebben met alle betrokkenen van RAI Vereniging, Amsterdam RAI en het Tentoonstellingscomité de afgelopen periode keihard aan deze editie gewerkt. Met deze waardering en bezoekcijfers blijkt dat één en ander zijn vruchten heeft afgeworpen. Een goed signaal voor de bedrijfswagensector in zijn breedste vorm. Hieruit blijkt dat BedrijfsautoRAI springlevend is. Op naar editie 2017!"

BedrijfsautoRAI 2015
De BedrijfsautoRAI vond plaats van dinsdag 20 tot en met zaterdag 24 oktober 2015 in RAI Amsterdam en wordt georganiseerd door RAI Amsterdam onder auspiciën van RAI Vereniging. TVM verzekeringen is hoofdsponsor van de beurs. Meer informatie is te vinden op www.bedrijfsautorai.nl. BedrijfsautoRAI is ook te volgen op Twitter (@bedrijfsautorai) en op Facebook.com/bedrijfsautorai. BedrijfsautoRAI 2017 vindt plaats van 17 tot en met 21 oktober 2017.