Ledenreizen

De sectie RAI CarrosserieNL organiseert reizen naar landen die interessante mogelijkheden bieden voor haar leden, die zich op deze manier kunnen oriënteren op nieuwe markten.

Normandië 14 - 16 juni 2017
Op 15 juni is het 81 jaar oude LeCapitaine in Saint Lo bezocht. Bij LeCapitaine worden geïsoleerde laadbakken voor lichte en zware bedrijfswagens gemaakt en afhankelijk van de klant worden de carrosserieen ook op het chassis gemonteerd.
In de regio waar LeCapitaine gevestigd is, is veel productie van melk en kaas. LeCapitaine is daarom in 1936 begonnen met de bouw van een geïsoleerde opbouw.
Na een korte rit en een lunch werd Maisonneuve bezocht. Maisonneuve is fabrikant van tankwagens. Net als LeCapitaine is ook bij Maisonneuve de melkproductie de aanleiding van de start van het bedrijf geweest. Op dit moment worden jaarlijks 250 tanks en tankopleggers gebouwd. 10% van de tanks is van aluminium en 90%  van RVS waarbij men ook de keuze heeft om het chassis uit te voeren in RVS.
De laatste dag waren we te gast bij Trimat in Honfleur. Hier worden jaarlijks 900 geïsoleerde kits met ATP certificaat voor bestelwagens gemaakt. Eerder was de levertijd tot 15 dagen maar dit is inmiddels opgelopen tot 4 a 5 week.
Per week worden er 20 a 25 kits gemaakt door de 30 mensen op de werkvloer.

Istanbul 22 - 25 mei 2016
Deze ledenreis stond een bezoek aan de beurs Comvex centraal. Comvex is dé beurs van Zuid-Europa voor lichte en zware bedrijfswagens, bussen en componenten. In totaal beslaat de beurs 120.000 m2 in 14 hallen en nog eens 25.000 m2 buitenterrein. Bezoekersaantallen vergelijkbaar met de BedrijfsautoRAI.

Daarnaast werd een bezoek gebracht aan Tirsan Trailers. Ook stond een bezoek aan het Nederlandse consulaat in Istanbul op het programma. Tijdens een diner werden de aanwezigen geïnformeerd over o.a. het zakendoen in Turkije.

Moskou 9-12 september 2013
In september 2013 ging een groep leden van afdeling Speciale Voertuigen naar Moskou. In het IEC Crocus Expo vond de 12de editie van de Comtrans plaats, een internationale beurs voor bedrijfsvoertuigen die in omvang en belangrijkheid alleen maar toeneemt.

De middag van dag 2 bestond uit een seminar over hoe in Rusland zaken wordt gedaan. Gewoontes, certificering, logistiek: alles kwam op een onderhoudende manier aan bod.

Naast het zakelijke deel was er ook op de ochtend van vertrekdag donderdag ook aandacht voor het verkennen van de stad. Indrukwekkend mooie metrostations, het Kremlin en Rode Plein konden natuurlijk niet ontbreken.

Voor meer informatie: Ilse Bartels.