Over sectie RAI CarrosserieNL

“Zonder transport staat alles stil”, luidt een bekende slogan. Daaraan kunnen wij toevoegen dat onze branche dit mogelijk maakt door de optimale transportmiddelen te fabriceren.

De sectie RAI CarrosserieNL behartigt de collectieve belangen van fabrikanten en importeurs van wegtransportmiddelen, zoals aanhangwagens, opleggers, carrosserieën en aanverwante producten in Nederland.

In onze missie omschrijven we dat als volgt: sectie RAI CarrosserieNL stimuleert samen met haar leden met passie de continuïteit van de branche.

We richten ons op een aantal gebieden:

1.     Marketing & promotie
2.     Beïnvloeden en informeren wet- en regelgeving
3.     Informatievoorziening (marktinformatie, onderzoek, statistieken)
4.     Belangenbehartiging
5.     Netwerk

Dat vertaalt zich in een breed scala aan activiteiten. Zo behartigen wij de collectieve ledenbelangen bij Nederlandse én Europese overheden (politieke lobby). Daarnaast vinden wij collectieve promotie erg belangrijk: wij organiseren niet alleen een eigen vakbeurs, ReinigingsDemoDagen, maar ook collectieve stands op tentoonstellingen in binnen- en buitenland (IAA, Bauma, Supportbeurs).
Onze medewerkers monitoren relevante ontwikkelingen en informeren de leden daarover, bijvoorbeeld door het publiceren van feiten, cijfers, analyses en opinies. Ook begeleiden wij de leden bij technische vraagstukken en regelgeving.
RAI CarrosserieNL heeft ook een platformfunctie, zo organiseren wij regelmatig (informele) bijeenkomsten waar leden elkaar kunnen ontmoeten en stimuleren wij export voor de leden door o.a. ledenreizen.
Wij zijn tenslotte nauw betrokken bij activiteiten die de kwaliteit in de branche verhogen; de keurmerken zijn hier een voorbeeld van.

De sectie bestaat uit 9 afdelingen:

Het sectiebestuur bestaat uit:
Steven Heersma (Veth Automotive BV)  - voorzitter
Jan Verweij (T-Comm Telematics BV) - penningmeester, vice-voorzitter