Subsidie- en stimuleringsregelingen

Filter op:

Er is een groot aantal subsidie- en stimuleringsregelingen in Nederland waarop de rijwiel- en automobielindustrie kan inschrijven. Decentrale overheden en de rijksoverheid stimuleren op tal van manieren innovatie en vergroening. Dit kan zijn op het niveau van voertuigen of technieken door schone voertuigen via bijvoorbeeld een aanschafsubsidie te stimuleren, maar ook op het niveau van bedrijfsprocessen en innovatie op dit gebied. Soms zijn dit generieke bedrijfslevenprogramma’s waar activiteiten in onze sector goed onder te passen zijn.

Bankbiljetten

Actueel overzicht
Het meest actuele overzicht van subsidie- en stimuleringsregelingen, alsmede een toelichting hierop is te vinden op de website ondernemersplein.nl op het onderdeel ‘Subsidies’.

Hier staan de verschillende subsidie- en stimuleringsprogramma’s beschreven en staat uiteengezet aan welke voorwaarden moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor toekenning van de ondersteuning. Via de zoekfunctie kunt u kijken welke programma’s er op uw bedrijf van toepassing zijn.

Daarnaast heeft RAI Vereniging haar eigen subsidiedesk. De RAI Subsidiedesk beantwoordt vragen van leden van RAI Vereniging over alle soorten subsidies. U kunt de RAI Subsidiedesk bereiken via 0900 0400 215.